Re: kierunek krecenia wiatraka

Autor: Wojciech Stec (wstec_at_friko2.onet.pl)
Data: Fri 21 May 1999 - 23:15:10 MET DST

zuko / Shark von Cygnus napisał(a) w wiadomości:
<37457c72.5528946_at_news.tpsa.pl>...

>mowiac o 3-stykowym miales na mysli taki podlaczany do plyty glownej,
>tak? czyli jak mam kabelki zielony, zolty, czarny, to zamieniam na
>zolty, zielony, czarny, tak?
>czy mozna przy okazji cos zrypac w tym wiatraczku? mam gwarancje 3 lata
>na proca (box) i nie chcialbym jej stracic.

Kolory sa pewne (wlasnie sprawdzilem 12V- zolty 5V-czerwony) przy wtyczce
zasilania do HDD. - to mowilem do 2 przewodowego wiatraka.

Mysle ze mnie nie do konca zrozumiales ( a moze ja napisalem niejasno).
Mowilem o 3-stykowym podlaczanym do plyty. Srodkowy styk (twoj zolty)
to +12V __________
                 | ****** | widok zlacza na plycie z gory,
gwiazdki to klucz
                 | S Z M | ( wtyka pasuje w jeden sposob )

S - sense - wejscie czujnika obrotow ( 2 impulsy na 1 obrot )
Z - +12V - zasilanie wiatraka
M - GND - masa
Nie testowalem tego ale mysle, ze trzeba wykonac przejsciowke z zasilania
HDD i podlaczyc tylko GND oraz +5V zamiast +12V i nie uszkodzi to wiatraka.
Pomiar obrotow to bajer, trzeba by obadac czy impulsy Sense to do masy czy
do +12V i wtedy moze dzialal by pomiar obrotow.

Pozdrawiam Wojtek wstec_at_friko2.onet.pl