Re: kurz w komputerze

Autor: Wojciech Stec (wstec_at_friko2.onet.pl)
Data: Fri 21 May 1999 - 15:44:50 MET DST

Tomasz Lukaszewicz napisał(a) w wiadomości:
<7i3ih9$8rs$1_at_sunsite.icm.edu.pl>...
>zuko / Shark von Cygnus (zuko_at_anty.spam) wrote:
>: moja pecet ma otwarta obudowe. a w moim pokoju troche sie kurzy - no tak
>: juz jest. i zauwazylem, ze np. na takiej karcie graficznej tego kurzu
>: juz sie nazbieralo. zreszta nie tylko na karcie graficznej. obudowy na
>: razie nie zakladalem, bo czesto cos grzebie przy sprzecie. i mam
>: pytanko: czy ten kurz jest bardzo szkodliwy dla podzespolow mojej
>: komputer?
>
> Dla podzespolow szkodliwy raczej nie jest. Ale za to brak obudowy
>powoduje, ze nie ma prawidlowej cyrkulacji powietrza w komputerze
> [...]

Teoretycznie masz racje. Jednak uwzgledniajac nasze typowe blaszaki to z ta
szczelnoscia jest roznie, otwory nawiewowe sa w roznych dziwnych miejscach.
Gdyby sie zakleilo wszystkie szczeliny i pozostawilo tylko wlot przez przod
obudowy ( na dole ) to pewnie bylaby prawidlowa cyrkulacja. Markowe
obudowy przystosowane do ciezkich warunkow maja filtry przeciwkurzowe.
Pomijam temat plataniny kabli (tasm HDD,FDD), jak one wplywaja na
cyrkulacje.