Re: pliki *.ps

Autor: Jacek Dlugosz (mcjack_at_top.iinf.polsl.gliwice.pl)
Data: Fri 21 May 1999 - 14:15:49 MET DST

Tomasz Lukaszewicz wrote:

> Tomo (tomekwr_at_box43.gnet.pl) wrote:
> : Mam pytanko czym tworzy sie pliki o rozszerzeniu ps ?
>
> W Windows mozna zainstalowac driver do drukarki postscriptowej (np.
> Hewlett Packard 5M Postscript), w ustawieniach drivera wybrac opcje
> ,,archive format'' i teraz jesli bedziesz drukowac do pliku, to
> bedzie to plik postscriptowy.
> Poza tym, sa rozne programy po prostu zapisujace swoje wyjscie
> w postscripcie, np. dvips, enscript.

Bardzo dobra metoda, ale jest problem z kolorowymi obrazkami
(true color). Drivery drukarek czarnobiałych, często zmieniają je
na grayscale. Proponuję inne np. Lexmark Optra Color 1200.

Jacek.

PS.
A najlepiej to ściągną driverki z Adoba. Tworzą wirtualną drukarkę.
O tyle dobre, że można wybrać dowolną rozdzielczość. Driverki
te oprócz inetu są dołączane również do chyba każdego produktu tej firmy
(Photoshop, PageMaker, etc.)