Re: Czy ktos moglby podac dodatkowe parametry FDISK !

Autor: Tomasz 'Pilot' Minkiewicz (spam.hater_at_dummy.domain)
Data: Fri 21 May 1999 - 05:07:59 MET DST

Wed, 19 May 1999 14:54:04 +0200, Jerzy Slominski
<jason_at_cc.uni.torun.pl> napisał[a]:

>FDISK /FPRMT pozwala (o ile pamietam) zalozyc FAT32 na malych (<512MB)
>dyskach.
>Jest jescze FDISK /CMBR i FDISK /ACTOK, ale co robia, nie wiem.

CMBR robi to samo co MBR tylko na drugim dysku. ACTOK - też nie wiem.

Poniżej prawdopodobnie pełna lista parametrów FDISKa (uzyskana
najpewniejszym sposobem - najechać na plik, nacisnąć F3 i poprzeglądać
;-)).

/PRI - ???
/EXT - ???
/LOG - ??? pewnie logowanie co robi
/PRIO - ???
/LOGO - ???
/Q - ???
/STATUS - wyświetla jakie są partycje
/? - wyświetla "helpa"
/MBR - odświeża Master Boot Record na pierwszym dysku
/CMBR - j.w. ale na drugim (a może i na innych? nie chce mi się
                  sprawdzać, ale zdaje się brał wtedy jeszcze jakiś parametr)
/X - ???
/ACTOK - ???
/FPRMT - regulacja wielkości klastra

To na pewno są prawidowe parametry fdiska, bo jak się je poda to fdisk
się uruchomi (zapewne w jakimś specjalnym trybie), albo wyświetli inny
komunikat ("Brak wymaganego parametru") niż przy losowo podanym
parametrze np. alamakota ("Nieprawidłowy przełącznik").

--
Tomasz 'Pilot' Minkiewicz
adres w naglowku jest dla picu, mailto:pilot_at_vc.pl