Re: BX AT dla Slot1

Autor: Kris (kris_at_hardware.com.pl)
Data: Thu 20 May 1999 - 09:40:40 MET DST

Cześć,

> Tzn ze na Abicie tez chodzil, czy tez ze nie chodzil?:)

Chodził bandyta :-)

> Wygladaloby zatem ze Asus jest mniej wymagajacy a to teoretycznie
> nienajlepiej swiadczy o plycie.

Nie. Byłoby tak gdyby to okupił prędkością a spróbuj znaleźć szybszą
płytę :-)

<ciach>

Racja.

> Celowo pominalem A-Bit'a poniewaz zalozylem ze nie bedziemy zmieniac
> napiecia. Moglem napisac ze go nie pomijam, pod warunkiem ze nie bedzie
> kombinacji z napieciem w softmenu.

Zawiłe ale chyba zrozumiełem :-) Co nie znacza, że się zgadzam :-)

> Tak. Myslalem tez nad P2B, ale jest drogi.Gdyby kosztowal tyle co A-Bit
> na pewno bym go kupil.

Generalizujesz. Jak porównasz np. BX6 rev2 do P2B to różnica w cenie w
zasadzie jest pomijalna :-)

> Szczerze mowiac nigdy nie lubie wyrzucac
> niepotrzebnie forsy kiedy jest mozliwosc osiagniecia podobnego rezultatu
> mniejszym kosztem.

Rozumiem i zgadzam się. Ja niestety mam inne cele (testuję różne
elementy i szybkość jest również ważna).

> jest taki dobry, czy jest taki dobry bo jest taki drogi?

Jest dobry ale i tak za drogi. Dla kogo są ważne jego zalety to buli :-(

> Czy naprawde niema ludzi ktorzy maja problemy z Asus'ami?

Ja miałem. Tak dużo ich przerzuciłem, że coś się może znaleźć. Rok temu
np. jeden mi padł (najtańszy stary VX, konkretnie port klawiatury).

> Nie chce sie wierzyc:)

Nie musisz. Może kiedyś sam na to trafisz. Po prostu przekazuje swoje
własne spostrzeżenia.

> Chodzi o proca, ktory nie chce chodzic, albo chodzi niestabilnie bez podniesienia mu
> napiecia. Zatem nie sprawdzalem tego, ale nadal nie chce mi sie wierzyc ze na
> P2B nagle ozyje bez podnoszenia napiecia - caly czas to zaznaczam.

To uproszczenie ale wśród takich właśnie procków znalazłem kilka, które
dokładnie tak zadziałały.

> Nie przyszlo mi to wczesniej do glowy, ale teraz sie zastanawiam czy nie
> daloby sie na tym badziewiu mocniej go podbic.

Jak trafisz na właściwy to wszystko jest możliwe.

> Dokladnie ale:
> Wczesniej pisales o Asusie ze ciagnal pamieci na 133 ktorych A-Bit nie
> udzwignal na 112. Czyzby A-Bit byl bardziej pod tym wzgledem wymagajacy
> od Asus'a a wiec lepszy?

Dziwna definicja. Jeszcze raz : gdyby to było kosztem prędkości to tak
ale jest odwrotnie.

> i740 z tego co sie orientuje mial w ogole problemy z wiekszoscia, jesli nie
> ze wszystkimi nie-intelowskimi chipsetami na poczatku.

Tak jest. I nie tylko on. Bios'y załatwiły problem.

> Sam wiesz zreszta jak Intel podchodzi do tematu kompatybilnosci sprzetu.
> Przypuszczam, nie wiem tego na pewno, ale prawdopodobnie Intel nie
> udostepnial na poczatku specyfikacji i740 producentom konkurencyjnych
> chipsetow i stad te problemy z kompatybilnoscia.

I nagle udostępnił? Nie wierz w to. Karty powstały na chipset'ach
Intel'owskich a inni producenci grzecznie czekali aż pojawią się aby
można było dokonać w Bios'ach poprawek.

> Chyba mnie zle zrozumiales. Napisalem OEM a wiec udany dla ludzi zajmujacych
> sie skladaniem kompow.

Zrozumiałem ale się nie zgadzam. Jeśli ktoś składa to powinien zapewniać
support a BXCel'e potrafią zatruć serwisowi głowę (może masz
"spokojnych" klientów).

> Komputer na nich powstaje szybko i bez problemow. A jak pozniej chodzi to juz inna bajka.

No właśnie. Potem może być płacz :-) Dobra nie chcę generalizować. Wiesz
o co chodzi ...

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how
to do it, but nobody can agree on how to compare performance."