Re: kurz w komputerze

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Wed 19 May 1999 - 14:18:11 MET DST

On Tue, 18 May 1999 21:43:26 GMT, zuko_at_anty.spam (zuko / Shark von
Cygnus) wrote:

>wiesz..... odkurzaczem sprzatalem swojego 486. ale tego nowego c300a to
>bym sie bal. wole juz uzyc wilgotnej sciereczki ;)
>a powaznie, naprawde nie wiem, czy odkurzacz to dobry pomysl. czy tam
>sie przy odkurzaniu cos mi nie poelektryzuje?

A ja bym wlasnie z wilgotna sciereczka radzil uwazac - jak
podejdziesz na mokro a nie domyjesz to pozotanie ci mokra warstwa
brudu - to potrafi byc upierdliwe i robic glupie zwarcia.
generalnie kurz, jesli nie utrudnia chlodzenia jest nieszkodliwy w
maszynach pracujacych ciagle - jest po prostu wygrzany, suchy i
problemow elektrycznych nie sprawia. Zdarzylo mi sie juz rozbierac
maszyny majace wielomilimetrowe warstwy kurzu ukladajace sie jak wydmy
na pustyni - i dzialajace. Problem z kurzem zaczyna sie jak maszyna
pracuje dorywczo - wowczas na zimno kurz moze wychwytywac wilgoc z
powietrza i dopiero wowczas zaczyna sie polka.
Metody czyszczenia - pedzelek cienki, pedzel do golenia (im gorszy tym
lepszy - twardy). oba umyc w mydle, oplukac z grubsza. podsuszyc (na
zimno). Powinno to zabezpieczyc przed elektryzowaniem wlosia - w
produkcji wlosie pedzla bywa myte chemicznie i jest za czyste do
takich zabaw ale resztki mydla nadadza mu odrobine przewodnosci i
higroskopijnosci. Do tego jakas dmuchawka czy ssawka (moze byc
odkurzacz, byle ostroznie zeby ci jakiegos scalaka nie zezarl),
pedzelkiem czyscisz kurz z elementow a odkurzaczem z pewnej odleglosci
odsysasz. Mozna rowniez po prostu zdmuchnac.
W ogole dobrze jest od czasu do czasu (ale be przesady) czesciowo
zdemontowac sprzet - wyjac karty, rozpiac kable, wyjac napedy) i
ladnie wszystko wyczyscic - ale raczej nie czesciej jak raz do roku.
I pamietaj ze komputer ze zdjeta obudowa ma zaburzona cyrkulacje
powietra i moze byc GORZEJ chlodzony jak w obudowie... A syfi sie
badziej.

Darek