Re: 286 problem

Autor: Mariusz Mroczkowski (Mariusz.Mroczkowski_at_p19.f84.n480.z2.fidonet.org)
Data: Tue 18 May 1999 - 03:07:03 MET DST

Hello TOKEN!

17 May 99 19:45, TOKEN -> do All:

 T> czesc!!! czy ktos tu zna sie na zabytkach ????
 T> moj problem jest taki, mam 286 z dyskiem. nie wiem co dokladnie siedzi
 T> w srodku, ale fakt jest taki, ze komp przestal sie bootowac z dysku.
 T> Po zabootowaniu z dyskietki (dos 6.20) fdisk nie widzi zadnych napedow
 T> hdd. Jak w ogole wyglada sprawa rozpoznawania napedow w tych starych
 T> kompach ???

Nie ma _zadnego_ rozpoznawania. Wybierasz z tabelki albo wpisujesz wlasne dane
(jesli jest taka opcja).

 T> JAKA KOMBINACJA KLAWISZY WEJSC DO BIOSU???

Zalezy od producenta, - probuj: CTRL-Alt-Esc, Ins, Home, F10........

 T> co moze byc przyczyna nie rozpoznawania napedu, oprocz oczywiscie
 T> padu samego dysku (skasowanie sie cmosa ???,

to wystarczy

 T> biosa ???)

biosa nie mozna skasowac (ROM, Eprom).

 T> komp wypisuje komunikat ze sa jakies tam bledy w konfiguracji, RUN
 T> SETUP TO CORRECT. jaki setup

Bios(CMOS)-setup.
Ale tu Cie musze zmartwic, bo zdarzaly sie 286 ktore mialy _PROGRAM_ SETUP.EXE
na dyskietce, do ustawiania CMOS.
W razie braku takowego, sprobuj znalezc i zastosowac stare wersje programow
CHECKIT, Q&A itp. (maja procedury do ustawiania, - CMOS-setup).

            Pozdrowienia!
               Mariusz -=maVox=-

Nie odpowiadam na "newsy" pisane w HTML'u, kodowane "quoted printable", B64,
UUEncode i sygnowane PGP!.