Re: Wake On RTC Clock

Autor: ACC/VTS (acc_at_pertus.com.pl)
Data: Tue 18 May 1999 - 15:22:05 MET DST

18 maja 1999 o 14:21 Tomasz Slodkowicz odważył się napisać na pececie:

> A mozna programowo przez wpisanie do biosu?
Chodziło mi o: "Nie z poziomu BIOSu"

> Po prostu trzeba znalezc miejsce w cmos gdzie sa pamietane te ustawienia
> (metoda zmien i porownaj roznice - poza godzina, zmienianymi danymi i _crc_
> nic nie powinno sie zmieniac), potem napisac malutki programik ktory wpisze
> w cmos odpowiednia date/godz.
Wiem, Robiłem tak...
Napisałem programik który odczyta mi wszystkie 256 rejestrów CMOSu
(przez porty, nie pamiętam już które, ale wyczytałem to z HelpPC)
Są więc dwie możliwości - albo rejestry są 16bitowe, albo CMOS
zapamiętuje sobie jeszcze gdzie indziej ustawienia

> Bios na Asus P2B ma do wyboru: everyday/lub date.
Abit BH6: ustawia się godzinę oraz dzień miesiąca (0=codziennie)

> Tomek
zdrówko,
| ACC/VTS | ICQ: 21819610 software development |
| acc_at_pertus.com.pl | http://www.pentium.pertus.com.pl |
     "Keyboard not found. Press any key to continue."