Re: kierunek krecenia wiatraka

Autor: Łukasz Odziewa (disk_at_viii-lo.krakow.pl)
Data: Fri 14 May 1999 - 23:25:22 MET DST

>Kolego fizyki sie poucz o ruchach
>konwekcyjnych slysales cos , cieple
>powietrze ZAWSZE leci ku gorze
>Jedyny wietrak ktorego kierunek
>obrotow jest wazny znajduje sie w
>zasilaczu powinien on zasysac
>powietrze z komputera i dmuchac
>nim na zewnatrz.

Przykro mi, ale studia informatyki nie obejmują mechaniki gazów. Ale ja
jestem sprytny i coś Ci powiem - sam kiedyś czytałem :P
A przynajmniej w mojej obudowie jest różnica o tyle, że główny wiatrak
znajduje się nad zasilaczem, a nie u dołu zasilacza. Tak w ogóle to ten
wiatrak z zasialcza jakiś słaby. Wsadziłem drugi (big tower) 2,3W i mi
się grafika (i740) przestała grzać :) A o ruchach konwekcyjnych to się
jeszcze doucz - przez ścianki powierze nie przejdzie, a gdy dmuchasz w
dół to powietrze wracające do góry zwdłuż radiatora będzie ponownie
zassane i w cale nie pójdzie całe do góry, ale połowa pójdzie w dół.
Czyli wydajność chłodzienia spada, a w penych momentach ma to znaczenie
np. dla overclockingu ! A zwłaszcza gdy jest te 30 st.C na polu to 30
dodatkowe łatwo się zrobi tak, że system będzie niestabilny.

Disk

PS. Może to wina juwenaliów ?!?