HDD i Pentium (STD/VRE)

Autor: kszysiu (kszysiu_at_friko7.onet.pl)
Data: Sat 15 May 1999 - 09:55:14 MET DST

pisalem juz kiedys tego posta ... nie bylo odpowiedzi wiec pozwolilem sobie
napisac ponownie :)

na ATC5050 (TX) mam i112.5 (75x1.5) (STD) i WDC24300 (UDMA) jako prim/masta
ciekawostka:
    podlaczylem Maxtor'a 7131AT (131MB)
BIOS : ok.
DOS: ok.
problem zaczyna sie w Winshicie (nie winchip'ie bynajmniej)
dysk: niby jest choc nie mozna z niego odczytac, ale nie doslownie, czyli
error
tylko "w przenosni": klikam na "Twoj Komputer" i dupa: pojawia sie okienko
ale listy dyskow nie widac i nie slychac (klepsydra)
oczywiscie shutdown explorera pomaga ale dysku jak nie bylo tak nie ma
dostepu nie ma tez w DOS Boxie (komunikat o bledzie nie pojawia sie - po
prostu
zaczyna zrec procesor na maxa)

probowalem nastepujacych rzeczy (tez wszystkich na raz):

1. zwolnienie procesora do predkosci nominalnej (100MHz - 1.5x66)
2. UDMA disabled
3. Pio MODE 1 lub 2 dla obu dyskow (maxtor jest dyskiem mode2)
4. podlaczenie maxtora pod secondary masta/slave i prim slave
5. I/O Recovery: 8 lub NA
6. wszystkie memory timings na maxa
7. (wiecej nie pamietam)

oczywiscie parametry dysku sa w biosie jak najbardziej ok.
czy wylaczenie Bus Mastering moze cos przyniesc ? (wlasnie wpadlem na ten
pomysl)

sprawa nr2:
    czym sie roznia w sensie technologicznym procesory intel Pentium STD
     i VRE?
  wiem za STD jest na 3.3V, a VRE na 3.52V
ale jak to wyglada w sensie fizycznym? chodzi mi o technologie (szerokosci
sciezek)
itp.

czy mozna puscic STD na 3.52V i go wkrecic jeszcze wiecej
(na 120 idzie spokojnie - ale jest wolniejszy niz 112.5MHz)
pytanie czysto teoretyczne: 150MHz ? (choc prawie niemozliwe)
ostatecznie 133Mhz (na 3.52V)

kszysiu