Zewnetrzny FAX/MODEM z Voicem ... jaki ??

Autor: Lukasz 'Dentarg' Jozwinski from SWIDNIK (jozef_at_kki.net.pl)
Data: Fri 14 May 1999 - 15:59:11 MET DST

Zastanawiam sie nad kupnem modemu, ktory mialby sluzyc przede wszyskim
jako FAX i sekretarka automatyczna. Mam komputer, drukarke i skaner,
to po co kupowac normalny FAX (za conajmniej 1000 zl) skoro moge kupic
sobie dobry zewnetrzny modem i miec to samo (i jeszcze wiecej).

Zalezy mi na tym zeby byl to modem ktory potrafi odbierac FAXy i voice
messages gdy komputer jest wylaczony. Widzialem w ofercie 3coma, kilka
modemow USR, z takimi opcjami, ale nie ma dokladnie napisane jak to
dziala i ile moga przyjac stron faxu i ile minut nagranych wiadomosci
(oczywiscie przy wylaczonym komputerze).
Slyszalem tez ze Zoltrix robi takie modemy, ale chyba jednak
sprzedawca w sklepie wyssal to z palca, bo nie moglem znalezc zadnych
wiadomosci na temat takiego modemu.
Najgorsze jest to ze USR robi kilka rodzajow modemow zewnetrznych 56k
z fax/voice ... a na ich stronie nie ma dokladnych specyfikacji
(przynajmniej nie znalazlem) a jest za to 1000 sloganow reklamowych w
stylu "nasz modemy sa najszybsze", faxy najlepsze itp ... zero
konkretow.

Wiec mam prosbe do kogos kto sprzedaje lub uzywa takiego modemu, zeby
napisal, jak sprawuje sie taki modem, i jaki konkretnie trzeba kupic
zeby:
Mial odbieranie fax/messes przy wylaczonym kompie, mial 56kbps
(najlepiej oba standardy), fajnie by bylo zeby mial tez homologacje,
ale to juz chyba nie jest konieczne.

Modemy USR jakie widzialem w ofertach roznych firm, ktore sa
podejrzane o te cechy to:
US Robotics Message Plus - Zewnętrzny
US Robotics Message Pro - Zewnętrzny
roznica w cenie ok 150-200 zl ...
i jeszcze jakis jeden, ktory nie mial takiej nazwy tylko po prostu
zwal sie external fax/modem 56k ;))

Czy moze ktos wie czym sie roznia te modele ???
Czy moze ktos z powodzeniem uzywa ktoregos z nich jako faxu/sekretarki
automat ??
A moze modem jakiejs innej firmy ?? Zoom ?? Zoltrix ?? ... ??

dzieki

pzdr,
Dentarg

--
          e-mail:jozef_at_kki.net.pl - from Swidnik
   HOMM3 page - http://hipokrates.am.lublin.pl/homm3/