Re: Modem - ISA, PCI czy zewnetrzny?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Thu 13 May 1999 - 17:50:19 MET DST

Hi,

Wojciech Jaworski wrote:

> ISA - bezproblemowa instalacja pod Linuxem (ustawianie zworkami przerwan,
> adresow, blokada PnP), nie zajmuje miejsca na stole, ani nie
> zajmuje portu szeregowego. W miare tani w porownaniu do zewnetrznego.
> Slyszalem jednak, ze wkrotce zlacza ISA maja zniknac z plyt
> glownych :(.

Tak szybko nie znikną, choć już widziałem płyty, które miały 6 gniazd
PCI i zero lub jedno ISA :)

> Zewnetrzny - sprawia najmniej problemow, ale jest drozszy od modelu
> wewnetrznego i zajmuje jeden port szeregowy, ale to nie jest az
> tak wazne. Porty szeregowe chyba tak predko nie znikna, bo USB
> jeszcze sie tak bardzo nie upowszechnily.

IMHO najlepszy wybór, aczkolwiek drogi. Bardzo polecam zewnętrzne modemy.
Widać zawsze co się z nim dzieje, można spokojnie zresetować, jak
trzeba gdzieś coś ściągnąć to bierzesz modem pod pachę i podłączasz
do drugiego komputera.

> PCI - Czemu nie, ale waznym kryterium dla mnie jest dzialanie pod Linuxem,
> a tu jest chyba problem ze sterownikami i wogole.

Nie tylko pod Linuksem. Uruchomienie wielu modemów PCI pod czymkolwiek
innym niż w9x jest często problematyczne.

--
Pozdrowienia,