Cała prawda o najnowszych sterownikach do V3 :)

Autor: /// K a s z p i r /// (demoman_at_box43.gnet.pl)
Data: Fri 14 May 1999 - 08:01:06 MET DST

Cześć !

Wczoraj zgrałem sobie nowe sterowniki dla Voodoo 3 AGP/PCI.

Oto wyniki:

Przeprowadziłem pięciokrotny test i wyciągnęłem średnią :

Quake 2 v2.19 (3dfx MiniGl 1.48)

Poprzedni sterownik zgodny z Q3 :
640x480 - 122,4 fps
800x600 - 120 fps
1024x768 - 90,9 fps

Najnowszy sterownik:
640x480 - 120,8 fps
800x600 - 118,5 fps
1024x768 - 90,9 fps

A teraz wyniki przy pełnym OpenGL.

Poprzedni sterownik zgodny z Q3 :
640x480 - 103.2
800x600 - 98,2
1024x768 - 77,7

Najnowszy sterownik:
640x480 - 93,2
800x600 - 91,8
1024x748 - 76,7

Wyniki Quake 3 test.

Test przeprowadziłem w trochę inny sposób niż wyżej . Po uruchomieniu gry
ustawiłem wszystko na max. (oprócz 32 bitów) i przeprowadziłem pięciokrotnie
test .
Test przeprowadziłem w ten sposób:
1. uruchamiam q3 i wpisuje timedemo 1 + demo q3test1 i odczytuje wyniki fps
2. wychodzę z gry
3. uruchamiam grę i znowu wykonuję test jak w punkcie 1.
5. test przeprowadzam 5-krotnie i obliczam średnią artym.

Tutaj przeprowadziłem tylko test w 640x480 (brak czasu)

Poprzedni sterownik:

Q3 test :
640x480 - 61,2 fps

Najnowszy sterownik:

640x480 - 57,7

Incoming demo:

Poprzedni sterownik:
640x480 - 98 fps
800x600 - 100 fps

Najnowszy sterownik:
640x480 - 94 fps
800x600 - 97 fps

Reasumując powyższe testy stwierdzam że nie warto sciągać najnowszego
sterownika , gdyż zamiast zwiększać on wydajność karty zmiejsza ją i nie
usuwa buga z Q3 test.

Sprzęt testowy:
Celeron 300a_at_464MHz , 64 MB , Płyta Soyo 6ba+ , Voodoo 3 2000 AGP podkręcony
na 175 MHz , Diamond Sound S90.

Pozdrawiam
/// Kaszpir ///