Re: Hercules mono, display switch..

Autor: winDoZo (windozo_at_kki.net.pl)
Data: Thu 13 May 1999 - 16:15:21 MET DST

Tomasz Kaczmarczyk napisał(a) w wiadomoœci: ...
>Po uruchomieniu:
>Display switch incorettly (or sth)
>Press F1 to continue, press Del to Setup
>
>W biosie jest przestawione na MONO czyli na plycie jeszcze musi byc jakas
>zworka do zmiany na mono, a moze trzeba zmienic:
>BIOS SHADOW :ENABLED
>D0000-D80000 :DISABLED
>[.....]
>gdzies przeczytalem, ze hercules uzywa adresu: B0000-B8000
>Jesli to zworka na plycie to podejrzewam jedna, nie jest opisana w opisie
>plyty (486pci,Sis), ma dwa bolce i nie jest zwarta, znajduje sie kolo
> [...]

Stare plyty 486 rzeczywiscie posiadaly zworke przewaznie polozona w lewym
dolnym rogu plyty obok przedostatniego zlasza ISA i biosu klawiatury
opisywana w instrukcjach jako Display Type Color/Mono.
Ja nigdy tego nie przelaczalem poniewaz od zarania
dziejow pracowalem na SVGA, ale rzeczywiscie moze
to miec znaczenie jesli pracuje sie na Herculesie, albo CGA lub nawet EGA.

Nie obawiaj sie zmienic ustawienia tej zworki to niczego nie spali.

pozdrawiam

--
winDoZo
Z ostatniej chwili: mam przed soba instrukcje do plyty HOT-555 pod Pentium