Re: Celeron pod WinNT Serwer ?

Autor: Grzesio (grzesio_at_security.net.pl)
Data: Thu 13 May 1999 - 09:15:34 MET DST

Tomasz Truszczyński <ttruszcz_at_hosp.torun.pl> wrote in message
> Witam wszystkich!
>
> Jak sadzicie - czy w drodze optymalizacji kosztow jest sensowne
> kupowanie serwera z Celeronem (np. 466MHz PPGA) zamiast np. Pentium
> II/400MHz 512kB kaszy? Taki Celeron w swietle ostatnich badan powinien
> byc szybszy od takiego jak wyzej Pentiuma - bo przy tym samym zegarze
> wydajnosc Celeronka nowego typu jest chyba tylko kilka procent gorsza...
>
> Pytam, bo chodzi mi o serwer WinNT- a ten moze miec wiekszy apetyt na
> kasze niz zwykle aplikacje - z drugiej strony jak wiadomo kasza w
> Celeronie jest taktowana z pelna predkoscia zegara...

> [...]

Zdecydowanie polecam wiekszy cache do zastosowan typowo serwerowych....
nawet jezeli jego predkosc taktowania jest mniejsza. Robilem takie testy na
PentiumPro i roznica jest drastyczna.
Warto tez popatrzyc na benchmarki PentiumII i Xeona o tej samej predkosci. W
"desktopowych" zastosowaniach (od Worda po 3DStudioMAX) roznice sa rzedu
1.5-3%. Na serwerach procesory z wiekszym cache ozywaja....

Jak masz dobrego dostawce, to pozyczy Ci oba na tydzien do testow ;)))))))

--
Grzesio
grzesio_at_faq.net.pl