Re: Formatowanie twardziela

Autor: sc0rpi0_at_free.polbox.pl
Data: Thu 13 May 1999 - 07:26:22 MET DST

Marek Sawicki <msawik_at_polbox.com> napisał(a) w artykule
<3729e0b1.2106315_at_news.tpnet.pl>...

> Dzieki, bardzo mnie pociszyles, ale czy przypadkiem poszukiwanie bad
> sektorow nie polega na zapisaniu informacji do sektora, a potem probie
> jej odczytania...

W DOSie 6.22 na pewno nie - nawet przy parametrze /u
(co do twardego dysku - dyskietki traktuje z buta, czyli formatuje sciezke).

Format sprawdza powierzchnie dysku - to jest 99,9999% czasu formatowania 8-)
a potem tworzy nowe faty, glowny katalog, ew. pliki systemowe

Niestety - nie jest to wbrew pozorom takie dobre - spotkalem sie juz
z tym ze dysk sie chrzani w koncowych obszarach (widac nawet twardego
trzeba odswiezac od czasu do czasu), bo nie byly nadpisywane sektory
od dlugiego czasu - czasem po prostu nadpisanie czymkolwiek pomaga.
Z drugiej strony nie tracisz danych jak przerwiesz formatowanie przed
zapisaniem
nowych informacji na dysk ( nowe FAT-y itd.)

Sc0rpi0
(sc0rpi0_at_free.polbox.pl)