Re: sprzetowy dostep do dysku

Autor: ACC/VTS (acc_at_pertus.com.pl)
Data: Wed 12 May 1999 - 21:01:50 MET DST

12 maja 1999 o 20:31 budziak odważył się napisać na pececie:

> Mam pytanie - jak uzyskac bezposcredni dostep do dysku - gdzie moge znalezc
> opis przerwan dysku i ich zastosowanie.
jesli juz to opis kontrolera dysku, a nie przerwan (jesli chcesz miec
naprawde bezposredni dostep)

Jak chodzi Ci o przerwania to BIOS umozliwia to przez int 13h, opis
poszukaj sobie np. w Interrupt List Ralpha Browna (chyba tak sie
nazywa)

Jak chcesz programowac kontroler, to przejrzyj sobie zrodla modulow w
jadrze linuxa, nigdzie indziej tego nie widzialem;)

> Piotrek
zdrówko,
| ACC/VTS | ICQ: 21819610 software development |
| acc_at_pertus.com.pl | http://www.pentium.pertus.com.pl |
     "Keyboard not found. Press any key to continue."