Re: CD jako HD

Autor: Artur Kidzinski (kidzio_at_friko.onet.pl)
Data: Tue 11 May 1999 - 18:11:21 MET DST

Expert wrote:

> Moze i NTG, ale czy twoj CD pracuje non stop ? chyba nie .
> Stad pytanie o drajwery, aby CD byl bez przerwy rozpedzony, a laser sie
> jedynie wlaczal do transmisji , aby uniknac problemu chlodzenia.

W dzisiejszych czasach laser jest normalna dioda i ani mu w glowie
sie grzac, przegrzewac sie moze reszta elektroniki
Co do rozpedzania te steruje raczej tym sam naped, a Ty mozesz
ew. co jakis czas cos czytac zeby sie nie zatrzymywal.

> CD to nie hermetycznie zamkniety HD.
> Chyba pracujac non stop po prostu padnie na lozyskach.
Lozyska sa raczej zamkniete, ale faktycznie z ich trwaloscia
mozy byc nie najlepiej (bo CD-k nie jest wywazony jak talerze),
nie wiem jak tez bedzie z mechanizmem przesuwu glowicy
(plastikowe zebatki)
> Czy sa gdzie takie testy ?
> I driver do ciaglej pracy CD .

Chyba nikt takich nie robi, natomiast napewno robia CD-ki
Heavy Duty do JUKEBOX-ow.

> Jacek

Artur K.