Re: Jaki jest IE 5.0 ?

Autor: Piotr Kowal (piotrek_at_canpol.pl)
Data: Mon 10 May 1999 - 18:00:26 MET DST

Realq <realq_at_alpha.net.pl> wrote in message

> Desio napisał(a) w wiadomości:
<7gv482$upg$1_at_mis.astercity.net>...

> [...]
CHIPA) i
wywalac!!!
Prawdopodobnie wybrałeś opcję instalacji dodatkowych czcionek
truetype. Wobec powyższego oczywistym jest że zniknęły Ci polskie
znaki.
U mnie się nic nie wywala, na polską Windozę zainstalowałem
angielskiego IE 5 i teraz tylko jest taka różnica, że niektóre
opcje w folderach są po angielsku. A ja lubię ten język :-))))

Pozwolisz że się nie zgdozę :-)). Ja polecam -- jest szybki.
Zadziwiła mnie prędkość wczytywania stron w www.dejanews.com.
Wcześniej wykasowałem wszystkie pliki z cache więc musiało
wszystko iść bezpośrednio.

A to jest fakt niezaprzeczalny. Polska wersja jest lepszą
alternatywą.

> Czyli jednak Netscape ?
Moje osobiste doświadczenia niestety nie pozwalają mi się zgodzić
z powyższym. Jak jeszcze studiowałem na SGH to przekonany byłem
do Szkapy. Później u siebie zainstalowałem toto w wersji
angielskiej (bodajże 4.0, albo 4.1???) i pierwsze co mnie
potwornie wkurzało to brak możliwości wpisania literki "ś". Alt+s
powodował wyłączenie pasku statusu. Miałem naraz Szkapę i IE 4 i
stwierdziłem że z prędkością wczytywania stron jest różnie.
Generalnie obie przeglądarki są +- tak samo szybkie. W Szkapie
jeszcze denerwowało mnie że ustawienie strony kodowej dokonywało
się po całkowitym wczytaniu strony. Czyli dopóki wszystko nie
weszło to polskie litery były krzakami.
Poza tym Szkapa ma problemy z interpretacją Javy (przynajmniej
tamta wersja -- sprawdzone na różnych komputerach). Można
przeprowadzić test: wejść na stronę z Javą (np.
www.california.pl) i tam jest taki link "Dilerzy" czy coś takiego
(jak będzie potrzeba to sprawdzę). Po kliknięciu tego linka
Szkapa po prostu się wywala (Win NT 4 Eng, P II 350, 128 MB).
Denerwujące jest to jak się otworzy trzy sesje i nagle wszystkie
szlag trafia.
Kodowanie w grupach dyskusyjnych. ZTCW jest taki błąd, że jak się
ustawi kodowanie na ISO 8859-2 (obowiązujący standard kodowania
polskich liter) to w nagłówku jest ISO 8859-2 a w treści
wiadomości Windows CP-1250. ZTCW trzeba ustawić kodowanie na
Windows CP-1250 i wtedy i w nagłówku i w treści jest ISO 8859-2.
Ciekawe...
Jeszcze jeden kamyczek to problem z deinstalacją. Przy próbie
deinstalacji program napisał że czegoś mu brakuje (jakiegoś logu
z instalacji). Nic nie kasowałem z katalogu Szkapy. Skończyło się
tak, że wyciąłem katalog Szkapy z dysku, ale i tak zapisy w
rejestrze pozostały.

Reasumując:
Moim skromnym zdaniem IE jest lepszy. Wiem że to jest Microsoft,
ale jak się z nim delikatnie obchodzić to chodzi dobrze. Posiada
większość najnowszych wodotrysków, strony pisane pod niego mogą
fajnie wyglądać itd.
Najlepiej zrobić sobie instalkę Windy na drugim dysku i tam
próbować wszelkie nowe programy. Ja u siebie tak zrobiłem i
przynajmniej nie muszę tak często formatować c: bo zbyt dużo
wpisów w rejestrze i Winda się zawiesza. Taki nowy, świeży system
to fajna sprawa.

Pozdr,
Piotrek.
PS. Ale się napisałem...