Re: Litery dyskow raz jeszcze.

Autor: Marcin Grzegorczyk (grzegor_at_monster.iic.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 10 May 1999 - 16:29:22 MET DST

Wojciech Stec wrote:

> Podaj kolego jakis przyklad, mnie zawsze wykrywa jak wylacze w
> Biosie.

Ależ proszę bardzo.

1) 486 na płycie UMC (dokładnie nie pamiętam jakiej), BIOS Awarda,
OSR2pl. Dysk (próbowałem już różne) podłączony jako slave pod CD-ROMa
(TEAC 24x) nie działa, niezależnie czy włączony w BIOSie, czy nie.
Ciekawostka: BIOS wykrywa niby prawidłowo, ale potem (w ramce 'system
configuration') pisze, że ma 0 MB :-o
I oczywiście pod DOSem też nie chodzi.

2) Pentium-90, płyta (wg Sandry) Intel 82437FX Triton FX, AMI BIOS,
Win95a. Dysk Caviar 850 podpinany jako slave pod CD, również TEAC. Jeśli
pozycja "Secondary Slave" jest w BIOSie ustawiona na Disabled, to winda
się wiesza przy ładowaniu. Można jednak dać ją na Auto, zrobić restart,
ponownie wejść do BIOSowego Setup'a, wrócić do Disabled - i chodzi, z
tym, że chyba na PIO 0.

3) U kumpeli (nie wiem, co to była za płyta, procesor chyba P166 MMX,
Award BIOS, OSR2pl) żadnego z trzech dysków (różnych firm) nie udało się
podłączyć na wspólną taśmę z CD-ROMem (niestety nie pamiętam firmy) -
nawet BIOS ich nie widział.

4) AMD-K6 233 na płycie Epox MVP3, Award BIOS; Sec. Master - CD-ROM
Hyundai (?) 16x; na Win98 beta po podłączeniu dysku na slave bez
włączania w BIOSie nie było widać ani dysku, ani CD. Problem zniknął po
zainstalowaniu pełnej wersji Win98pl. Co ciekawe, było to najwyraźniej
niezależne od driverów do kontrolera IDE.

--
Marcin Grzegorczyk