Wydajność dysków Seagate a chipset

Autor: Janusz Nowicki (jnowicki_at_icvision.pl)
Data: Mon 10 May 1999 - 13:16:12 MET DST

Niedawno kupilem dysk Seagate 8,6 GB.
Jakież było moje zdziwienie, gdy okazalo się,
że jest on sporo wolniejszy od mojego starego
Medalista Pro 2,5 GB (chodzi o transfer).

Początkowo myslałem, że winę ponosi badziewiasta
płyta główna (na VX Pro+) która nie radzi sobie dobrze
z nowymi dyskami UDMA.

Wziąłem więc dyski do pracy i przetestowałem najpierw
na Asusie TX + P200. Wydajność nowego dysku wyrównała
się ze starym - więc lepiej, ale to jeszcze nie to...

Następnie podłączyłem dyski do Asusa BX + Celeron 333A.
I tu niespodzianka - wyniki dwukrotnie gorsze od tych na
Asusie TX !!!

Czy ktoś wie co jest grane??? Jak wydusić z nowego dysku
jego pełną wydajność?

Poniżej przedstawiam tabelkę z wynikami (MB/s).

                      VX Pro+ TX BX
Medalist Pro 2,5 GB:
transf. buforowany 9 13 6
transf. ciągły 8 8 4

Medalist 8,6 GB:
transf. buforowany 9 13 6
transf. ciągły 5 8 4

uwagi:
1. wydajność w trybach PIO4 i UDMA prawie się nie różniła
2. testowane CoreTest-em oraz z zegarkiem w ręku :-)
3. oba dyski mają prędkość obrotową 5400
4. dysk 2,5 ma 128 kb cache i transfer wewn. ok 100 Mbit/s
5. dysk 8,6 ma 512 kb cache i transfer wewn. ok 190 Mbit/s