Re: Jaki komp na kilka lat?????

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet.pl)
Data: Fri 07 May 1999 - 10:54:50 MET DST

Thu, 06 May 1999 10:46:39 +0200, PLASTI <plasti_at_box43.gnet.pl>
piszesz:

>doradzcie jaki powinien byc aby znow pewnie na 4 lata wystarczyl????

>zajmuje sie skladem publikacji naukowych, czyli text, skanowanie ,
>rysunki techn, obrobka zdjec...no i innternet???

A jakie oprogramowanie do niego kupujesz? I czy zamierzasz to
oprogramowanie uzytkowac przez 4 lata? Wyglada na to, ze
oprogramowanie moze byc drozsze od komutera. Ale jezeli teraz kupisz
oprogramowanie i komputer do niego pasujacy, to za 4 lata bedzie
calosc pracowac rownie dobrze :-)

>wymyslilem sobie cos takiego......
>
>Plyta gl: Intel t440 bx lub/ Asus P2B C - tu sie nie znam??;o(wiec b.
>prosze o porade....
>
>proc:...celeron 400 lub wiekszy

Popieram Celerona i Asusa :-)
Pod wzgledem stosunku wydajnosc/cena Celeron wypada bardzo dobrze i ma
te zalete w porownaniu do K6, ze wspolpracuje z porzadnymi chipsetami
Intela.
Do grafiki moglbys takze rozwazac podwojne Pentium 2 lub 3 pracujace
pod NT, ale koszty rosna znacznie, a wydajnosc nie az tak bardzo.

Jezeli Celeron, to wystarczy plyta na LX i Socket 370. W wykonaniu
Asusa bylby to cos w rodzaju MEL-?. Kupisz tansza plyte, to mozesz
wstawic szybszego Celerona 433 za te same pieniadze. Poza tym Celerony
na Socket 370 (PPGA) sa tansze niz na Slot 1.

>Ram: 128 MB/ 100 mhz

Albo i jescze wiecej :-)

>VIDEO: Diamond viper 550 16 MB/ ASUS Riv tnt 16mb/ Matrox g200
>ktory lepszy?

Ja bym stawial na Matroxa, TNT zbyt mocno sie grzeje, zapewne ma
dodatkowy wentylator, ktory przeciez halasuje. Matrox tez bardziej
kojarzy sie z dobrej jakosci obrazem 2D i dobrymi driverami do roznych
systemow, nie tylko 95/98. Mozna by sie jeszcze zastanowic nad ATI
128, ale chyba drivery jeszcze nie sa stabilne.

>Audio: SB live value

Potrzebujesz przyzwoitego syntezatora do pracy? Jezeli nie, to kup 4
razy tansza karte dzwiekowa na PCI, np. na chipie Yamaha 724 lub
Vortex a pieniadze ulokuj gdzie indziej.

>CD: CDRW 4x4x6 yamaha

4x4x16, ale to chyba tylko literowka. Moim zdaniem EIDE wystarczy.
Warto pewnie tez kupic zwykly CD-ROM, aby oszczedzac nagrywarke.

>HDD: Fujitsu lub Quantum ..UDMA ok 8 GB??

Wolalbym Qantum, chociaz Fujitsu sa chyba jeszcze cichsze. 8GB to
raczej minimum, dyski 10 -12GB sa niewiele drozsze, a przy obrobce
zdjec zapewne sie przyda. Moze taki wybor: 10GB Fujitsu, 12GB Qantum
albo 16GB IBM.

>reszta chyba bez znaczenia????

Solidna obudowa z _cichym_ wentylatorem, np. takim, co zmienia obroty
zaleznie od temperatury, niestety trudno mi tu cos polecic.

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski