Re: NTT Komputery. Pomocy.

Autor: Czeslaw Nieplowicz (C.Nieplowicz_at_bu.uni.wroc.pl)
Data: Fri 07 May 1999 - 09:45:01 MET DST


Expert wrote:
>
> Mamy kilka kompow NTT i problemy z ich serwisem ISO9001.
>
> Czy mozna wyegzekwowac zgodnosc dzialan serwisu NTT na podstawie
> certyfikatu ISO9001 i ksiazki zapewnienia jakosci .
>
> Czy mozna z NTT uzyskac ksiazke zapewnienia jakosci ( jako klient kazdy
> ma prawo) i wygzekwowac procedury serwisowe zgodne z norma ISO9001 ?
>
> Czy komus sie to kiedys udalo ?
> Jacek

Firma ktora mowi ze ma ISO 900X ma obowiazek okazywania klientom Ksiege
Jakosci czyli Quality Manual (jezeli certyfikat nadala firma
angielskojezyczna). Jest to dokument o charakterze ogolnym i moze sie
okazac ze to co jest interesujace zawarte jest w Procedurach
(Procedure). A z udostepnianiem do wgladu procedur moze byc roznie.
W Ksiedze nalezy odszukac wtedy miejsce ktore mowi o trybie skladania
reklamcji i o komorce ktora ma obowiazek je zarejestrowac w stosownym
rejestrze, a nastepnie doprowadzic sprawe do zakonczenia, to znaczy
podania uzasadnionej odmowy przyjecia reklamacji, lub zalatwienia
reklamacji w sposob uzgodniony z klientem.
Trzykrotnie tlumaczylem takie ksiegi na j. angielski i tak to
zapamietalem.

Generalnie norma umozliwia produkowanie gwozdzi o roznej dlugosci i
gnacych sie od wiatru byle byl udokumentowany sposob zarzadzania ich
produkcja i byli na takie gwozdzie odbiorcy.

A konkretnie jedna z najpowazniejszych firm dostarczajacych serwery na
polski rynek mowi ze zgodnie z ich iso w przypadku najubozszej gwarancji
oferuje kilkugodzinny czas rekacji i zgodnie ze swoim manualem nie
gwarantuje kiedy zakonczy naprawe.

-- 
Z powazaniem
Czeslaw Nieplowicz




To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:29:49 MET DST