Dźwięk przestrzenny i pozycjonowany.

Autor: Marek Szperkowski (mgs_at_zetozg.pl)
Data: Fri 07 May 1999 - 01:48:07 MET DST

Chcę zacząć tworzyć pliki dźwiękowe z dźwiękiem pozycjonowanym i trudno mi
uzyskać na ten temat informacje. Kontaktowałem się z kilkunastoma osobami
dobrze znającymi sprzęt komputerowy, jednak od nikogo nie uzyskałem
odpowiedzi na pytania:

1. Jakie karty dźwiękowe dają możliwość tworzenia plików z efektami
dynamicznego przemieszczania źródła dźwięku w trzech płaszczyznach:
prawo-lewo, tył-przód, dół-góra? Interesują mnie tyko systemy wykorzystujące
dwa głóśniki ( np. A3D firmy Aureal lub SENSAURA Yamahy).

2. Czy z kartami dostarczane jest oprogramowanie umożliwiające dokonywanie
takich nagrań lub jakie oprogramowanie trzeba zkupić?

3. Czym różni się technologia A3D od technologii SENSAURA i która wierniej
odwzorowuje ruch źródła dźwięku?

Będę wdzięczny za odpowiedź i ewentualne inne informacje na ten temat.

                          Marek