Re: Pytanie o wydajnosc

Autor: A. Bigor (zbyfek_at_pertus.com.pl)
Data: Wed 05 May 1999 - 22:26:11 MET DST

Arkadiusz Bączek <abaku_at_zeus.polsl.gliwice.pl> wrote in message
> Witam
> Mam takie pytanko , po przetaktowaniu proca na 75 MHz posypal mi sie
> dysk SEAGATE 34321A, po wylaczeniu UDMA w biosie lub w Windzie wszystko
> ok
Zdarza się.

> i to rozumiem ,ale czy z wlaczonym udma w biosie a wylaczonym w win dysk
> wykorzystuje udma?
Teoretycznie tak, bo jest to cecha chipsetu (zarówno dyskowego, jak i tego
na płycie).
Jednak do uzyskania maksymalniej wydajności potrzeba zaaplikować odpowiednie
sterowniki.
Analogicznie jest z AGP i PCI.

>czy lepiej ustawic proca na 66 i wlaczyc udma,co
> bedzie bardziej wydajne udma czy przetaktowanie magistrali?????????
W najgorszym razie na przetaktowanej magistrali i przy wyłączonym UDMA
dysk osiągnie identyczną wydajność, jak w przypadku UDMA + 66 MHz.