Re: Progrmay naprawiajace bledy na dysku !/?

Autor: Michal Glebowski (glebows_at_wipos.p.lodz.pl)
Data: Mon 03 May 1999 - 23:28:20 MET DST

Volcano napisał(a) w wiadomości: <7gihcl$45a$1_at_gemini.webcorp.com.pl>...
>Vitam
>
>Dzielenie twardziela przydaje sie do odswiezania (reinstalowania) Windows.
>Na druga partycje przezucasz wtedy instalacyjne, dokumenty, mp3 :) itp, a c:
>formatujesz i wgrywasz od nowa Wingroze.
>Wingroza Wingrozie nie rowna, ktos moze miec duzo softu i maly twarziel i 32
>MB ramu, a drugi Pasjansa, kalkulator i Q2 ;) , 10,1GB i 128MB ram.
>Moj system srednio zyje 3 miesiace.

>tak

[ciach]

na razie dziala,
jesli glownie grasz w pasjansa i piszesz listy w Wordzie to moze tak byc,
jesli robisz troche powazniejsze rzeczy to mozesz kiedys miec klopoty z porzadkami.

moja propozycja (takie ustawienie przetestowalem na ok 20 kompach)
to: dla dowolnego dysku wiekszego niz 1 GB (czyli dzis - wszystkich):

C: 500MB (fat16) - wtedy klaster nadal niewielki (bodaj 8kb), a jak cos rypnie
lub wirus dokona swojego - to mozna jeszcze z DOS-a pojechac.

D: reszta, czyli od 600MB do ok 10GB (fat32)

na C: win9x, Office, winAmp, winRar, winZip, ACDSee, itd. (wszystkie przegladarki
plikow i tego typu toolsy, programy DOS-owe); to akurat zajmie ze 350MB.
swapa wrzucamy na D: (tu tez w analogicznym katalogu Program Files
instaluje Corel, Cubase i inne kobyly, gry).
- niezle sie sprawdza -

jedynym mankamentem jest wkaldanie kolejnych dyskow (wtedy D wskakuje na E
i np. swap wedruje na nowy dysk :) )

m227