Re: Formatowanie twardziela

Autor: Wigwam (wigwam_at_polbox.com)
Data: Fri 30 Apr 1999 - 14:51:11 MET DST

Marek Sawicki napisał(a) w wiadomości: <37297717.1846173_at_news.tpnet.pl>...
>Czesc.
>Moze ktos wyjasni mi na czym polega formatowanie twardego dysku albo
>poleci literature na ten temat.
>I nie chodzi mi o informacje w stylu kasuje FAT itp. tylko dokladnie
>co sie kryje pod lecacymi procentami...
>
>msawik_at_pobox.com
Samo formatowanie, to dokladnie: skasowanie FATu. No, moze jeszcze
utworzenie nowego wraz z kopia, utworzenie w nim glownego katalogu z
miejscem na 512 subdir (chyba). W DOS-owej komendzie "format" lecace
procentu oznaczaja sprawdzanie powierzchni dysku w poszukiwaniu bad
sektorow. Nadpisanie FAT-u nastepuje dopiero w ostatniej chwili. Dlatego
przerwanie formatowania zanim dojdzie do 100% nie niszczy danych. Chyba w
dawniejszych wersjach DOS-a sprawdzanie polegalo na zapisaniu wszedzie zer,
tam sie danych nie dawalo raczej odzyskac ;-). Jesli potrzebujesz wiecej
informacji czysto technicznych polecam TechHelp (250kB zip) z 91r. ale
niektore rzeczy sie nie zmieniaja...
Pozdrowienia