Re: Jak to jest z tymi ( KiloBity i KiloBajty )

Autor: Tomasz 'Pilot' Minkiewicz (spam.hater_at_dummy.domain)
Data: Sat 01 May 1999 - 18:42:59 MET DST

Thu, 29 Apr 1999 21:04:11 +0200, "GORA" <gorapl_at_kki.net.pl>
napisał[a]:

>WItam
>
>1.Czy na modemach np. jak pisze 33600
>to jest 33600 bitow czy bajtow ?

Ja też lubię pomarzyć :-)

>2.Ile taki modem powinien sciagac maksymalnie (bitow czy bajtow) ?

Z górki, z wiatrem i jak masz dużo szczęścia, to powinno ci się czasem
udać wycisnąć nawet pod 10kB, ale realniejsze jest jakieś 3kB.

>3.Jak sciagam plik i pokazuje sie transfer przykladowo 1,5 ....na sekunde
>i czy to jest to w bitach czy w bajtach na sekunde ?

No nie! to już jest lameria. Przecież skoro jest napisane jeden
_i_pół_, to jasne, że nie może być mowa o bitach; jak ty sobie
wyobrażasz pół bita? ;-)

P.S. Chociaż z drugiej strony - uczyli mnie, że bit może mieć dwie
wartości. I dla większości bitów w pamięci komputera to się zgadza,
ale jeśli rozważyć pamięć ROM, to ona się przecież nie zmienia - każdy
jej bit ma wartość albo 'prawda', albo 'fałsz', ale NIE MOŻE przyjąć
tej drugiej wartości, jest zatem tylko półbitem. Mam rację?

--
Tomasz 'Pilot' Minkiewicz
adres w naglowku jest dla picu, mailto:pilot_at_vc.pl