Re: Podkrecic Celeron 333A?

Autor: Kris (kris_at_hardware.com.pl)
Data: Fri 30 Apr 1999 - 06:53:59 MET DST

Cześć,

> Slyszalem, ze procki Intela maja te ceche ze lubia zapamietywac ze byly
> podkrecane (jakies tranzystorki zabezpieczajace, ktore przepalaja sie
> gdy uP zostanie podkrecony). W przypadku uszkodzenia wiec fachowy serwis
> nie uzna zwrotu gwarancyjnego gdyz latwo wykryc takie podkrecenie. Czy
> to prawda ?

Nie wiem. Niewątpliwie kiedyś Intel osobiście rozsiewał takie pogłoski.
Problem w tym, że właśnie podkręcalność jest jedną z przyczyn sukcesu
jego procesorów z czego Intel doskonale zdaje sobie sprawę. Z drugiej
strony procesory padają niezmiernie rzadko i nie zawsze jest to
spowodowane podkręceniem.

> I czy wogole Celerony 333A sa podkrecalne ?

Oczywiście. Większość działa na 416MHz (5x 83).

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how
to do it, but nobody can agree on how to compare performance."