Padniety dysk - prawdopodobnie CIH

Autor: Krzysztof Czuryło (krzycz2_at_SPAM.polbox.KILLER.com)
Data: Wed 28 Apr 1999 - 01:53:45 MET DST

Hej!

Mojemu znajomemu padł wczoraj dysk. Najprawdopodobniej za sprawą
CIH-a. Odpalił kompa, Windowsy się powiesiły, a po restarcie system
nie startuje (BIOS jest OK).
Poprosił mnie o pomoc, a konkretnie o odzyskanie danych (jeśli się
da).
Odpaliłem DiskEditora (z NU) i podejrzałem zawartość dysku na poziomie
sektorów fizycznych. Znalazłem przynajmniej kilka miejsc zawierających
niezniszczone dane (pliki tekstowe). Ponieważ to tylko tycia część
dysku, to można przypuszczać, że na pozostałej części też mogą być
niezniszczone dane. Być może wirus zniszczył tylko tablicę partycji, a
samych danych nie lub tylko niewielką ich część.

Wydaje się, że wystarczy odtworzyć tablicę partycji by odzyskać dane.
Kumpel twierdzi, że miał jedną dużą partycję na całym dysku i
16-bitowy FAT. Proszę jednak o radę, czym to można zrobić BEZPIECZNIE,
tzn. tak, by w razie niepowodzenia przywrócić stan wyjściowy i nie
namieszać jeszcze bardziej.
Może ktoś już się z tym borykał? Jakie narzędzie jest do tego
najlepsze?

Obawiam się co prawda, że wirusik pojechał także po FACie i ww.
zabiegi nic nie pomogą, ale wszelkie sugestie będą mile widziane.

+- Krzysztof Czurylo -+
+- Technical University of Gdansk & Medical University of Gdansk -+
+- krzycz2_at_SPAM.polbox.KILLER.com -+
+- remove 'SPAM.' and 'KILLER.' before reply !!! -+