Re: Skopiować cały dysk-pytanie pilne

Autor: Marek L. Kozak (marko_at_terabajt.com.pl)
Data: Sun 25 Apr 1999 - 12:14:17 MET DST

Tadeusz Przybysz wrote:

> P.s. Drive Copy II pozwala tez kopiowac poszczegolne partycje
> Poszukuje tej wersji jako ze moja vers. 1.1 pozwala tylko kopiowac cale
> twardziele
To pewnie nie jest rozwiązanie o jakie Ci chodzi ale jeśli masz dostęp
do Linuksa, to zrób sobie dyskietkę systemową i umiwść na niej program
dd.
Po zbootowaniu wystarczy wydać komende:
dd -if/dev/hdax -ofmiejsce_przeznaczenia

Może w ten sposób kopiować zarówno pliki jak i partycje czy całe dyski.
Zamiast x w /dev/hdax podajesz numer partycji, przy założeniu, że jest
to pierwszy dysk IDE. Jeśli miałaby to byś np: druga partycja na trzecim
dysku SCSI to trzeba podać /dev/sdc2.

--
Pozdrawiam,
Marek L. Kozak