Re: Hardware problem

Autor: Łukasz Odziewa (disk_at_viii-lo.krakow.pl)
Data: Sat 24 Apr 1999 - 16:44:13 MET DST

>Dziewczę moje kupiło komputer. komputer działał dość długo i ostatnio
>zaczął wariować, a wczoraj padł kompletnie. Jak wygląda problem? Otóż
>włączam kompa - słychać rozpędzający się dysk i CD-ROM. niestety - na
>tym się kończy. Monitor (Belinea 15'') zachowuje się jak w trybie
>stand-by - wygląda na to, że nie dostaje żadnych sygnałów z komputera.
>Co do systemu - w ogóle nic nie rusza. Rozpędza tylko dysk i CD-ROM i
>staje. Sprawdzałem już wszystkie możliwe kable - powtykane w gniazda
>poprawnie i dociśnięte.
> [...]

1. Na poczatku wyjmij z gniazd ram, proca i grafikę i włóż spowrotem.
Zwróć uwagę na dociśnięcie (zwłaszcza AGP - niektóre karty kiepsko
wchodzą) i czystość styków (np. odtłuść je).
2. Potemy zmień kartę grafiki.
3. Zmień ram (mając dalej tą pewną kartę grafiki).
4. Potem sprawdź już tylko czy jakieś kable nie dotykają płyty
(nieosłonięte)
5. Jeśli nie to wieź komputer do serwisu, bo w tym momencie są tylko
trzy możliwości:
a) Padła płyta lub coś z niej np. BIOS
b) Padł zasialacz - źle podaje napięcie, ale jeszcze ono jest (np. nie
ma napięcia -5V i dyski starują, bo dostają swoje +5V i +12V, ale płyta
nie)
c) Skomplikowny problem w stylu - płyta przestała lubić charakterystykę
napięcia zasilacza (taki cud głównie dotyczyć może starszych płyt) lub
jest gdzieś zwarcie przez np. śrubkę mocującą (zobacz czy nie masz
napięcia obudowa-uziemienie)

A, czy komputer coś piszczy ? Jak nie to zły znak :(

Disk