cholerne ISO images

Autor: Witold Przygoda (wp_at_cyberdude.com)
Data: Sat 24 Apr 1999 - 01:30:35 MET DST

Sorry za subject, ale... mam wypalarke (Yamaha 4416S) na kompie pod
linuxem (redhat 5.2). Tak sie sklada, ze dostalem jakies pare plytek
(a raczej plikow) w postaci ISO (jak to sie slangowo mowi, bo to co
dostalem nie ma z zadna norma nic wspolnego). Otoz moj klopot polega
na tym, ze owo ISO to nie jest ISO9660, ktore by potrafil odczytac moj
programik xcdroast. Czesc plytek, jest jak wiem zrobiona w programiku
nero, a jedna to nawet nie wiem czym - moze ktos mi podpowie - ma
rozszerzenie .bin i jeszcze do tego byl jakis pliczek .cue z jakims
jakby opisem (track, mode, index jakies cyferki) co w srodku.
Pytania dwa -
1. czym mogl byc zrobiony ten image (.bin .cue)?
2. jaka jest szansa zeby przeobic te tzw. ISO na ISO9660, albo innymi
slowy, zeby mi to lyknal jakis linuxowy program do wypalarki. Czy te
programiki (np nero no i ten jeszcze mi nie znany) potrafia
przekonwertowac jakos rodzaj image na inny _albo_ przynajmniej
odtworzyc schowane w nich pliki z CD na twardziela?

Przekrecanie wypalarki do komputera z tzw. systemem Win95/98 nie
wchodzi w rachube.

Z gory dzieki!
wp