Re: TIF wielostronicowy - jak otworzyc?

Autor: Sylwester Lewandowicz (sylwester.lewandowicz_at_cssoftdesk.com.pl)
Data: Thu 22 Apr 1999 - 13:14:30 MET DST

Arkadiusz Sliwinski napisał(a) w wiadomości:
<371fdafc.938327_at_news.tpnet.pl>...

>Niestety nie zrozumielismy sie zapewne. Chodzi mi o to jak podglądnąć
>taki plik, bo otwierając go w Corelu lub ACDSee widzę tylko pierwszą
>stronę, a podobno ma tam być ich aż 5. Osobiscie nigdy nie slyszalem o
>wielostronicowych TIF'ach. No ale wychodze z zalozenia, ze jezeli
>istnieje animowany GIF... :)
>
>--

Wielostronicowe TIFFy to bynamniej nie bajka - w ten sposób są na przykład
odbierane przez modem komputerowy faksy: jeśli ktoś przefaksuje do ciebie
kilka stron dokumentów, a ty odbierzesz to faks-modemem, na twoim komputerz
zostanie utworzony TIFF wielostronicowy. Nie wiem jakiej wersji ACDSee
używasz, ale ja nie mam namnjiejszych problemów z oglądaniem TIFFów
wielostronicowych przy pomocy ACDSee 2.3 for Win95/NT - służą do tego
polecenia [Vew] -> [Page] -> [Next] i [Vew] -> [Page] -> [Previous]. Faktem
jest, że jednocześnie na ekranie wyświetlana jest tylko jedna strona
dokumentu i jeśli nie zajżało się do menu i nie zobaczyło powyższych
poleceń, można nie być świadomym istnienia pozostałych stron dokumentu. W
lewym dolnym rogu ACDSee są zawsze wyświetlane następujące informacje: numer
wyświetlanego dokumentu z bieżącego katalogu / liczba wszystkich obrazków w
katalogu [numer strony w bieżącym TIFFie / całkowita liczba stron w TIFFie].

Sylwester Lewandowicz
 http://www.rek_in.cnet.pl