Re: AMD i jego 3DNow

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Tue 20 Apr 1999 - 15:54:47 MET DST

Hi,

vindex wrote:

> Jakie tendencje??? To tak jakbym powiedzial ze praca w 1600/1200 pokazuje
> ogolne tendencje ...

Pokazuje - łatwiej wtedy zauważyć wąskie gardła danego sprzętu. Od
zawsze wiadomo, że testy dokonuje się w warunkach dużego obciążenia -
tam gdzie czas przetwarzania jest bardzo długi, bo inaczej zbyt duży
jest wpływ błędu pomiarowego i innych czynników.

> Tylko ze w znikomym stopniu odbija sie to na jego szybkosci dzialania :)
> Powyzej 200 MHz roznice w dzialaniu Word'a w _typowych_ przypadkach sa
> trudne do wychwycenia

Z tym się zgodzę. Przy odpowiednim sprzęcie każdy napisany techniką
brute-force program będzie działał szybko. Jednak przy odpowiednich
danych wejściowych też się położy i IMHO dane testowe właśnie takie
powinny być.

> To sproboj chociaz na P100 i K5 90 w tym samym komputerze - wtedy zobaczysz
> rzeczywista roznice miedzy procesorami a nie miedzy komputerami

Nie wyjmę P100 z notebooka :(

> ALe nie na tej samej plycie i nie z ta sama iloscia pamieci. W ten sposob
> nie porownujesz procesorow tylko komputery

Co mi z tego? Takie same rezultaty były na notebooku z P100 i na
desktopie z K5-90 - ta strona przy każdym wejściu wieszała wszystko
na ok. 5 sekund. Na K6-2 350 - ledwo zauważalne spowolnienie przewi-
jania.

> Mamy inna definicje przyzwoitosci :) Ja mialem okazje pracowac na P2 300
> 32MB + Barracuda SCSI + Diamond FirePort + NT i przyzwoita praca bym tego
> nie nazwal. A Barracuda jest duzo lepsza od jaiegokolwiek dysku EIDE

"Przywoicie" znaczy dla mnie "na tyle szybko, żeby dało się cokolwiek zrobić".
IMHO na podanym przez Ciebie sprzęcie można by całkiem nieźle pracować.
Nie byłoby to bardzo przyjemne, ale możliwe.

> Bardzo szybki to jest Cheetach z odpowiednim kontrolerem :) Medalist Pro
> jest conajwyzej przyzwoity

Rozmawiajmy o tym, co zazwyczaj użytkownicy mają w komputerach, czyli
wyłącznie EIDE :)

> Rozumiem ze to zalozenie obowiazuje tylko w tym miejscu? :) Bo zwykly
> uzytkownik nie uzywa 1500 stronicowych dokumentow :)

Nie? Co najmniej kilku znanych mi _zwykłych_ użytkowników tworzy takie
dokumenty (może nie 1500 stron, ale po 200 i z dużą ilością obrazków)
i narzeka na powolność Worda w ich obrabianiu.

> Ale tego kramu nie da sie pominac bo ma wplyw na wydajnosc _calego_
> komputera

No to teraz porozmawiajmy też o tym kramie :)

> Ano wlasnie - bo tu tkwi zrodlo problemu. Sproboj z karta PCI'owa ...

Mam teraz kartę PCI i ją z kolei przerywa kontroler SCSI pracujący
w trybie PIO (co prawda ISA, ale ISA Bus Master nie przerywa).

> To o czym my w koncu rozmawiamy? O DMA czy UDMA?

Wszystko jedno. DMA tak samo kaszani zawartość dysków jak UDMA, tylko
trochę wolniej. Wydajnościowo jest tylko drobna różnica.

> Znaczy sie miales w miare nowe sterowniki :) Pierwsze wersje BM VIA do
> najlepszych nie nalezaly ...

Pierwsza wersja sterowników VIA, które testowałem, przyszła razem
z płytą główną.

> BusMastering jest tez dostepny w MWDMA a z niego bardzo czesto da sie
> korzystac przy 83 MHz

Widziałem ostatnio Caviara, który przy 83 MHz w UDMA padał od razu,
w DMA umierał powoli, a w PIO4 działał prawidłowo. DMA też zazwyczaj
trzeba wyłączać.

--
Pozdrowienia,