Re: Twardy dysk

Autor: eXtreme (extreme_at_wieczysta.krakow.pl)
Data: Sun 18 Apr 1999 - 18:12:53 MET DST

Larus <larus_at_free.net.pl> wrote in message

> Chce kupić nowego twardziela -8.4 GB. Jaki wybrać ,do wyboru:
> 1.Quantum Fireball CR 8.4 UDMA66 5400 RPM
> 2.Caviar 28400L 8.4 /ten 2-talerzowy/ 5400 RPM

Mozesz smialo kupic, ale licz sie z tym, ze pochodzi najwyzej kilka miesiecy
i do wymiany ;-) Taka juz natura Caviarow w Polsce - b.szybko sie psuja.

> 3.IBM DTTA 8.4 5400 RPM

Podobno b. dobry, ale nigdy nie uzywalem IBM'ow nie-SCSI

> PS. Mniej wiecej o ile są one szybsze od mojego Caviara 23200L 3.2 GB ?

Ho, ho - nawet sobie nie zdajesz sprawy o ile szybciej...

Z mojego doswiadczenia (stworzenie od podstaw studia graficznego: 9
komputerow + siec 100Mbit + 2 serwery) wynika, ze najlepsze sa Quantumy.
Wlasnie kupilem sobie do domu 84 C.R - jest duzo szybszy od mojego starego
5.1 EL. O Caviearze nawet nie mysl - Na 7-8 sztuk z którymi mialem
doczynienia chyba padły juz wszystkie, lacznie z kilkumiesiecznym 4.3. Nie
mam pojecia co jest w tych Caviarach sprowadzanych do Polski, ze tak szybko
sie psuja (moze ktos z Was wie?). Co do IBM - slyszalem o nim dobre opinie,
ale nie uzywalem.
Jak bedziesz kupowac dysk, to zwroc uwage, czy sklep sam sobie wozi sprzet,
czy kozysta z uslug kurierskich - powaznie to ma znaczenie. Np. Servisco nie
bardzo umie sie obchodzic z delikatnym sprzetem - rzucaja paczkami itp. Ja
kupuje sprzet w jednej z wiekszych hurtowni w Malopolsce - wszystko oprocz
dyskow wlasnie. Kiedys psuly mi sie jeden po drugim i oczywiscie wszystko
szlo do wymiany. Odkad kupuje gdzie indziej - problemy zniknely.

eXtreme