Re: Monitor mi sie dlugo rozgrzewa

Autor: Marcin Frankowski (ab_at_anti.spam.com)
Data: Fri 16 Apr 1999 - 01:02:20 MET DST

Cześć,

Mariusz Janiszewski <marijan_at_pertus.com.pl> wrote in article
<7f4oor$t68$1_at_sunsite.icm.edu.pl>...
> Mam monitorek optiview 15l i chyba z nim coraz gorzej
> Problem - obraz "dochodzi do siebie" dopiero po 3-4 minutach(z kazdym
> tygodniem coraz dluzej) przy temp barw 9300 i jasnosci i kontrascie okolo
> 70%. Jest po prostu za ciemny i jak dla mnie rozjasnia sie zbyt powoli.
Gdy
> dam kontrast i jasnosc na max to jest ok no ale kiedys bylo dobrze od razu
> po wlaczeniu przy tamtych ustawieniach.

Wg. mnie to (w kolejności prawdopodobieństwa): zużyte katody z obniżoną
emisją (kinol do wymiany), spadek napięcia żarzenia katod (wystarczy
regulacja), kiepski zasilacz (tu już zgaduję na siłę - jest do sprawdzenia
w warsztacie, ale występuje bardzo rzadko bez innych objawów). Stawiam na
zużycie katod.

> Monitor ma troszke ponad rok a
> sygnal dostaje z karty s3trio64. Musze nadmienic ze kiedys mialem samsunga
> padl mi - skonczyl sie czerwony i zielony kolor (w serwisie pomierzyli i
> wyszlo im ze kineskop byl wypalony na czerwonym w 100% a na zielonym w 70%
> monitorek mial tylko 2,5 roku)
>
> Czy to moze byc wina karty ktora daje nie taki jak trzeba sygnal na
monitor
> (w koncu to bylby drugi monitor ktory kolo niej padl) ?
> Czy po prostu monitor to shit i mam go zareklamowac?
> A moze to normalne zuzycie - chodzi jakies 12godzin/doba ?

Trochę szybko jak na normalne zużycie, ale kinol mógł mieć wadę.

--
Marcin
(uwaga: adres w nagłówku jest antyspamowy, poprawny to marcinf_at_strip.net.nz )