Re: celeron 333A - słaby wynik

Autor: MaraBut (martys_at_friko.onet.pl)
Data: Thu 15 Apr 1999 - 09:12:54 MET DST

TomekJ napisał:
>Wlozcie do plyty PII Via Apollo lub BxCell karte
>Riva TNT i odpalcie Q2 , sprawdzcie klatki !!!
>To samo na plycie BX Intel .
>Na dwoch pierwszych gra chodzi 3x wolniej niz na Intelu .

>Gry obslugujace DirectX chodza na wszystkich plytach
>tak samo dobrze .

Kwak intensywnie korzysta z koprocesora i z RAM'u komputera (z prawie
całkowitym pominięciem cache). O ile ten pierwszy będzie jednakowy w obu
przypadkach, to chipset BX daje około dwukrotnie szybszy dostęp do pamięci
(efektywnie, nie idzie o taktowanie). Widać to np. w Memory benchmark z
pakietu Sisoft Sandra Pro - wynik na BX'ie jest ponad dwa razy lepszy,
benchmark CPU daje różnice kilka procent. O ile dla innych programów (w tym
gier na DX) cache (o ile jest) potrafi skompensować to spowolnienie, to w
przypadku Q2 nic nie da się zrobić. Rolę dostępu do pamięci łatwo sprawdzić
zmieniając w starej płycie EDO na SDRAM. Przy tym samym rozmiarze RAM
uzyskuje się wyraźne przyspieszenie.
Mam nadzieję że zbytnio nie poplątałem...
;o)))

MaraBut