Re: Przerwania

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 14 Apr 1999 - 13:09:56 MET DST

14 Apr 1999 09:17:09 GMT, Monika <mhm_at_alf.cc.uni.torun.pl> piszesz:

> Czy moglby ktos podeslac mi, ktore przerwanie obsluguje nacisniecie/zwolnienie
>dowolnego klawisza na klawiaturze?

Aktywnosc klawiatury powoduje zadzialanie IRQ1 czyli przerwanie 9h.
Jezeli klawiature peceta obsluguje BIOS, to jednoczesnie generuje
programowo int 15h z wartoscia chyba 4E w AL.

Jezeli program lub system czyta klawiature przez BIOS peceta, to
korzysta z przerwania programowego 16h. W bibliotekach Borland C jest
do tego funkcja bioskey()

>Jeszcze lepiej gdybym otrzymala przykladowe juz gotowe funkcje w C.

A co te funkcje mialyby robic?

> Jezeli to mozliwe, to odpowiedzi prosilabym rowniez na adres prywatny -
>zbyt duzy ruch na tej grupie :(

Bo wybralas zla grupe, trzeba bylo pl.comp.programming, ruch mniejszy
i pytanie bardziej na temat. Zreszta niezaleznie od ruchu, mozesz
chyba czytac tylko swoj watek?

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski