Re: Linux a drukarka Brother HL820

Autor: Marek Michalkiewicz (marekm_at_linux.org.pl)
Data: Tue 13 Apr 1999 - 20:26:01 MET DST

Tomasz Sienicki | tsca <tsca_at_cryogen.com> wrote:

:> Nieco starsze modele HL720, 730 i 760 są wymienione w Printing HOWTO
:> jako działające,

: ...tak, z jakąś mityczną wersją Ghostscripta.
:
: Może i działają, ale na pewno nie bez problemów.

Chętnie dowiedziałbym się coś więcej. Jak napisałem chwilę później,
pomyliłem się i to jest właśnie HL720 (nie 820), w HOWTO napisane że
działa "perfectly" i "gs will drive it at 6ppm" czyli tyle ile fabryka
dała (jest tam link do strony producenta). W gs-aladdin 5.50 jest
driver, w źródłach (gdevhl7x.c) jest m.in. taki komentarz:

/* The code specific to the Brother HL 720 was written by :
 * Pierre-Olivier Gaillard (pierre.gaillard_at_hol.fr)
 * Thanks to the documentation kindly provided by :
 * Richard Thomas <RICHARDT_at_brother.co.uk>
 */

czyli wygląda na to, że producent był tym razem chętny do współpracy
(inaczej niż np. w Win-drukarkach HP z protokołem PPA - istnieje
wprawdzie driver pbm2ppa, ale był pisany na podstawie "podglądania"
wydruku zrobionego do pliku, bez dokumentacji).

Zależy mi na praktycznych doświadczeniach (jeśli są problemy, warto by
napisać o nich do autora HOWTO). Napis "for Windows" można zakleić :-).

pozdrawiam
Marek