Re: stukotanie dysku.

Autor: Pawel Swirek (swierk_at_SPAMERZY-TO-LAMERZY.student.uci.agh.edu.pl)
Data: Tue 13 Apr 1999 - 19:17:43 MET DST

On Tue, 6 Apr 1999 17:34:44 +0200 trix <trix_at_polbox.com> wrote:
> Witam.

> Mam dysk Caviar 8,4 i problem.
> Otóż czasem zdaża się, że ów dysk zaczyna stukać.
> Zatrzymuje się wtedy cały komputer, nawet myszka się nie rusza,
> a dysk ok. 5 razy robi takie podwójne szybkie stuknięcie.
> Odstęp czasowy między tymi podwójnymi stuknięciami to ok 2 lub 3 sekundy.
> Podczas gdy zapójściłem ScanDiska takie serie stukotania pojawiały się już
> częściej. Przetestowałem tylko 20000 na 65000 jednostek i mialem z 7 serii
> stukotów.
> Dysk ma kilkuletnią gwarancję a ja mam go miesiąc.
> [...]

Z tego, co wiem, to Caviary lubią stukać. Ja ostatnio właśnie też miałem
problem podobny do tego, co opisujesz, i...
1. Poleciała mała partycja boot menedźera założona na ostatnim cylindrze
(partition magic stawał na 4% przy jej ponownym tworzeniu, a formatowanie
jej pod Linuxem wykazało najpierw 2 uszkodzone fizycznie sektory, a dwa
dni później jak mi zaczęło stukać przy uruchamianiu boot menedżera, to
w wyniku formatowania okazało się, że padnięte były nie 2, a trzy sektory
i dysk nadal stukał przy próbie dostępu do tej partycji).
2. Przy sprawdzeniu dysku C: scandisk wykrył 4 padnięte clustery.
A dysk był 6.4 GB również trzytależowy.
Oddałem do reklamacji (to się stało po pół roku eksploatacji i był na
gwarancji).

--
Paweł Świrek  @KING_CRIM on IRC, IRC-admin @ Cracow.PL.EU.Kewl.Org   1
Mailto: swierk_at_student.uci.agh.edu.pl                                2