Re: plyta glowna PC Chips

Autor: Szymon Wróblewski (czesio_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 13 Apr 1999 - 15:48:51 MET DST

> Akurat w tym momencie uogolnienie jest jak najbardziej na miejscu -
> PCChips'y sa duzo wolniejsze od plyt BX'owych
TAk tylko wolniejsze nie znaczy: nie przydatne ( moje wlasne tlumaczenie z
gowno, sucks, dno)

> Trzeba bylo sprawdzic swoj procesor na swoich komponentach. I
> sprawdzic czy madrzy koledzy nie ustawili przez przypadek dzielnika
> AGP w bios'ie na 1/1 bo to wiele by tlumaczylo
Zapamietam to sobie, czlowiek uczy sie cale zycie

> W zwiazku z tym moga byc problemy z narzedziami dyskowymi - ale nie z
> SysInfo
Czemu? (gwoli informacji)

> Chwali Ci sie to - tylko ze popadasz w druga skrajnosc.
Papadl bym gdybym twierdzil ze to jest rewelacyjny produkt (i bym sie
zaparl ze tylko Bxcel, bo jego cena powoduje ze Abit jest nie potrzebny),
staje w obronie bo "ile dasz kasy tak masz"
Idealem dla mnie jest jak ktos mowi: "Jak chcesz produkt bardzo dobry kupuj
abita, ale zaplacisz wiecej, chcesz miec produkt slaby ale do niektorych
zastosowan wystarczajacy kup PC Chipsa"
jest jeszcze kwestia innych tanich plyt o ktorych ktos wspominal, ale nie
uzywalem ich to nie bede sie wypowiadal

> PCChips'a kwestia jakosci to czysta loteria - nie znasz dnia ani
> godziny. W wiekszosci wypadkow wszystko dziala OK bo w komputerze jest
> niewiele komponentow - problemy zaczynaja sie pozniej ...
Tak bo bardzo czesto jest tak, ze na niewielu komponentach sie konczy.
Jesli ktos kupuje komputer zeby miec "maszyne do pisania" nie musi zaraz
tam ladowac kart SCSI, dopalaczy innych cudeniek.

K6

> No to rzeczywiscie wykazales sie obiektywizmem oceniajac plyte po tych
> kilku egzemplarzach ...
90 procent opinii na grupie opiera sie na wlasnych doswiadczeniach zwykle
na jednej konfiguracji. Jesli ja opieram swoje na 4 konfiguracjach, z czego
na dwoch pracuje kilka godzin dziennie przez 3 miechy to przynajmniej dla
mnie jest to niedaleko obiektywizmu (4 razy blizej niz te 90%) Zdaje sobie
sprawe ze nie sprawdzilem wszystkich PCChipsow Ty zreszta tez, ale pewnie
wiecej. Pare miechow temu gdy sie dowiedzialem ze gosciu kupil do roboty
kompy z z PC Chipsami to go glosno wysmialem i mialem nawet zal do niego ze
mnie nie spytal co zakupic ( poradzilbym mu abity) ale jak sobie
popracowalem troche czasu i nie ma zadnych zwisow, windy sie nie sypia, bez
problemu mozna pracowac na kilku aplikacjach to co mam bez mrugniecia
patrzec jak jakos domorosly wola na grupie...ee o tym juz pisalem.
> Podaj mi _jakikolwiek_ plus tej plyty poza
> cena .
Mysle ze jest to powyzej, choc musze przyznac omylilem sie: to jest czysty
subiektywizm :((

> generator szumow zamiast karty dzwiekowej.
W zyciu zrobilem kilka generatow (tez szumu), wiem jak to wyglada i jak
dziala odbiore wiec to jako wyrazenie literackie ::)))

> To tak jakby udowadniac ze maluch jest lepszy od mercedes'a bo jest tani
..
Na pewno nie jest lepszy, chociaz wiecej ludzi w Polsce jezdzi maluchami
(tu mi przypomina sie powiedzenie "Jedz gowno! Czy miliiardy much moge sie
mylic" :)))

> Do pracy z tymi aplikacjami rownie dobrze
> wystarczylo by Ci K6 2 + porzadna plyta - cena ta sama a jakosc pracy
> duzo lepsza
Taki mam w domu. Do gier tez mi wystarcza

> <ciach>
> Przyklad jak najbardziej trafny. Problemy sa z chipset'ami
> nieintelowskimi - a na takim wlasnie jest PCCHips.
Mozna odwrocic kota ogonem i powiedziec ze jest to wina Intela (bylego
monopolisty, ktory sam sobie ustalal standardy) i wytworcow sprzetu, ktorzy
potrafia pojsc na latwizne i zrobic produkt dobry tylko do jednego
rozwiazania, majac na rynku wiele innych zgodnych z wieloma (chipsetami)
> Porownujac ta plyte
> do jakiegokolwiek BX'a, LX'a czy ZX'a jest to bardzo powazny minus
Minus? Eee przesadzasz. Jakies porownanie musi byc i to czemu nie takie,
jesli do tego i do tego wlozysz celerona. W koncu ta sama( nie taka sama)
platforma
Zreszta nie ma sie co rozwodzic, sam piszesz:
       "Rozmowa toczy sie od poczatku o plytach na BXCel'u i BXPro"

> Kwestia przeplotu. Problem w tym ze pamiec pracowala wtedy duzo
> wolniej niz powinna - ale to pewnie Ci nie przeszkadzalo ...
Jako forma przejsciowa ( o ktorej tez pisalem) na pewno nie

> No coz - zawsze mozna znalezc jakis plus ... Dla mnie te plyty byly i
> sa kiepskie.
No wlasnie caly czas O TO MI CHODZI kiepski nie oznacza beznadziejny, dno,
sucks, gowno, nie kupuj bo kleska itd. Ja bym jej dal bym jej trzy (tak jak
student jak dostanie doche to nie znaczy ze nic nie umie, choc do 5.5 mu
brakuje)
O ile w wypadku chipset'ow pod socket 7

> wydajnosci nie byla tak duza
Plyty oparte na TXpro byly wydajniejsze niz od TX

Pozdrowienia
Simon