Re: Help: Jak przeniesc Windows 98 na wiekszy dysk?

Autor: Mariusz Mierzejewski (gsd_at_psy.info.pl)
Data: Sat 10 Apr 1999 - 23:15:45 MET DST

Robert wrote:

> Najprosciej wiekszy dysk podlaczyc jako kolejny i przegrac wszystko z
> bootujacego na ten wiekszy. Tylko pamietaj o plikach ukrytych, a wszystko
> bedzie OK. Pliku win386.swp nie trzeba kopiowac bo to plik wymiany taka
> pamiec RAM na dysku.

Otoz nie za bardzo tak. Plik wymiany jest tu bardzo istotny.
Jest sposob na przeniesienie systemu bez potrzeby reinstalacji w 8
krokach. Zakladam, ze nowy dysk jest juz zamontowany, podzielony na
partycje i sformatowany.
1.Po wejsciu do windy, zaloz na NOWYM dysku plik wymiany i utworz
dyskietke ratunkowa ('dysk startowy').
2.Utworz przy pomocy programu ERU kopie najwazniejszych plikow
systemowych i rejestru (programik ten jest na plycie instalacyjnej
Windows, katalog OTHER/MISC/ERU).
3. Nastepnie przekopiuj wszystkie pliki i programy ze starego dysku
(pamietaj o plikach ukrytych, wiec przed kopiowaniem odkryj je) na nowy.
Najwazniejsze katalogi to: Windows, Program Files, Moje dokumenty, Erd
(kopia bezpieczenstwa wykoanana programem Eru), Exchange (jesli jest) i
MSOffice (jesli jest zainstalowany)
Dobrze jest, gdy nowy dysk ma taki sam uklad partycji co stary, czyli
jesli stary dysk mial trzy partycje to nowy powinien miec conajmniej
trzy.
4. Wylacz kompa i przestaw zworki w dyskach. Nowy ma byc master, stary
slave. Jezeli oba sa master, to nowy ma byc na kanale IDE Primary.
5. Wystartuj kompa z dyskietki systemowej (ratunkowej) i zainicjuj na
nowo w BIOS'ie dyski. Wejdz do programu FDSIK i ustaw jako partycje
aktywną partycję primary nowego dysku, czyli C:
6. Z restartuj ponownie kompa (nadal z dyskietki) i daj polecenie sys c:
, ktore przenosi pliki systemowe na dysk C.
7. Ponowny restart kompa, ale juz bez dyskietki. Zalaczy sie Windows, a
raczej jego wersja DOS, czyli linia polecen. Uruchom programik Erd.exe (
z katalogu ERD, ktory uprzednio skopiowales, a w ktorym znajduje sie
kopia bezpiecznestwa); wyswietlonym oknie klikamy Start Recovery i
wciskamy Enter.
8. Ponownie z restartuj kompa i dzialaj. Sprawdz kazdy program z osobna
czy nie ma konfliktow lub innych problemow. Dopiero gdy bedziesz pewny,
ze wszystko gra - usuwaj stare katalogi i pliki ze starego dysku.
Sprawdz tez dyski Scandiskiem.

W ten sposob przenioslem wszystkie dane z 1.2GB na 3.2GB, bez ponownej
reinstalacji Windows95. Zero bledow. Z Windows98 powinno byc podobnie
jesli nie tak samo.
Pozdr

--
Mariusz Mierzejewski