Re: Za duzy dysk

Autor: Dariusz Pakowski (Łódź) (antim_at_kki.net.pl)
Data: Sat 10 Apr 1999 - 08:52:32 MET DST

Piotr Sieniawski <psieniaw_at_elbacsb.com.pl> wrote in message
> Witam.
>
> Chce kupic dysk w okolicach 8GB. W specyfikacji mojej plyty napisane
jest,
> ze BIOS obsluzy max 8,4GB. Pytanie - jak (czy w ogole) bedzie sie
zachowywal
> dysk np 8,6GB ? Update BIOSu raczej nie wchodzi w rachube poniewaz
czas mnie
> goni i nie chcialbym byc zmuszony do nowych zakupow, reinstalacji
> itd - wiadomo, ze jak cos sie moze walnac, to sie walnie w najmniej
> odpowiednim momencie.
>
> Piotr Sieniawski

Z moich doświadczeń wiem, że możesz spotkać jedną z sytuacji:

1) Płyta nie będzie chciała współpracować z takim dyskiem

2) Płyta wykryje dysk poprawnie, ale komputer nie będzie chciał się
uruchomić
    Może pomóc ustawienie w setupie mniejszej liczby cylindrów niż
wynika z dysku
    stracisz wtedy tę część pojemności dysku, która jest powyżej 8.4GB

3) Płyta wykryje Ci dysk o pojemności będącej resztą z dzielenia
pojemności
    Twojego dysku przez 8.4GB. W tej sytuacji tracisz zbyt wiele.

Przypadek 1) jest beznadziejny.
Najczęściej występuje sytuacja 2).
W przypadku 2) i 3) daje się użyć jakiegoś DiskManagera i mieć całą
pojemność.

--
Dariusz Pakowski
antim_at_friko.onet.pl