Re: Intel i740 problem

Autor: Kris (kris_at_hardware.com.pl)
Data: Fri 09 Apr 1999 - 10:53:11 MET DST

Cześć,

> Mam problem z karta Intel i740 (8MB AGP) w win98, po instalacji windowsa i
> sterownikow do karta, najwieksza liczba kolorow to 16bit w 700x420.
> Probowalem kilku sterownikow i dalej jest to samo - co z tym mozna zrobic
> aby byly widoczne 32bit do 1024x768?

Lokalizacja problemu zależy od rodzaju płyty głównej. Generalnie moga
wystąpić kilka problemów (większość dotyczy współpracy z płytami Socket
7).

Proponuję następujące działanie :

1. Ściągnij z Intela najnowszy Bios do karty graficznej i sterowniki 3.2
(jeśli ich nie masz). Przydziel w Bios przerwanie dla AGP i ustaw AGP
aparture na min. 32MB. Sprawdź czy nie próbujesz odpalić karty na 100MHz
(APG/PCI 1/1 przy szynie 100MHz).
2. Czy to jest płyta z chipsetem nie Intela (Socket 7 lub BXCel)? Jeśli
tak strony producenta płyty ściągnij i wgraj najnowszy Bios do płyty.
Ściągnij również najnowsze drivery do AGP od producenta chipsetu (z
reguły również ze strony producenta płyty).
3. Masz Win98 więc odpada problem ze zmuszeniem Windows do obsługi AGP.
4. Wgraj nowe drivery i przetestuj system. Niektóre najtańsze Intelki
potrafią się zawieszać od przegrzania w 3D ale to już jest inny problem.

Dodatkowe pytania? Jak na razie udało mi się zmusić każdą płytę do
współpracy z i740 ale przyznam, że najdłużej wypuszczano nowy Bios do
BXCela (koszmarne płyty).

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how
to do it, but nobody can agree on how to compare performance."