Re: Pytanie do fachowcow elektrykow choc nie tylko ???

Autor: Slawomir Gruca (sgruca_at_et.put.poznan.pl)
Data: Thu 08 Apr 1999 - 15:07:34 MET DST

> Jak widzę jesteś na Polibudzie, więc powinieneś umieć to sobie
> wyobrazić. Teoretycznie, jeśli kabel jest ekranowany - może paść
> tylko jego sieciówka a może nie paść. Teoretycznie również,
> jak walnie mogą paść wam wszystkie sieciówki albo żadna - dużo
> zależy niestety od tego jaki to będzie piorun i jak wykonany i
> zamocowany jest kabel.

jesli piorunochron jest w dobrym stanie to wszystko bedzie ok;
jesli natomiast jego uziemnienie jest watpliwej jakosci (przerdzewiale
zlacza itp.), to w czasie wyladowania moze nastopic przebicie do kabla,
ktory jest z regoly dobrze uziemniony, bo kompy sa podlaczane do gniazdek
(z reguly :->); wtedy przez elektonike komputerow moze przeplynac
kilkanascie (kilkaset) kV...
to tyle

        pozdrawiam
                GrooseR