Re: Packet Radio

Autor: Tomasz Hrycuniak (thserwis_at_box43.gnet.pl)
Data: Tue 06 Apr 1999 - 01:23:13 MET DST

>??? Albo to bylo piecdziesiat MIKROWATOW albo ten kabel ze sznurka -
>przy tej mocy i jakiej - takiej antenie dookolnej slacej plasko po
>swiecie a nie w kosmos mozna spore kilometry, na antenie kierunkowej -
>ile oczy widza (przecietna radiolinia ma podobna moc...)
>
>Darek

Witam !!!

Po pierwsze ja tego nie używałem i testów nie robiłem. Jak wyraźnie
zaznaczyłem jest to cytat z artykułu w CHIPie. A tak swoją drogą to
profesjonalne radiolinie np. DataMetro firmy Cylink ma 650 mW (czyli 13 razy
więcej !!!) i przy 2.4 GHz (tam było 5.8 GHz) podają zasięg do 50 Km ale na
kierunkowych antenach zewnętrznych (na maszcie !!!)

Karta RadioLan o której pisałem miała na wyposażeniu jakąś antenkę prętową
do ustawienia w pomieszczeniu (ewentualnie na parapecie) i do tego 5,8 GHz
to jak by nie patrzeć częstotliwość bardzo mocno tłumiona przez przeszkody
terenowe np. budynki.

Podsumowując uważam, że te 100 m jest jednak prawdziwe zresztą gdyby zasięg
był lepszy to producent z pewnością by się pochwalił :))) No chyba, że tak
jak piszesz, po wymianie anteny na kierunkową i wysoko umieszczoną byłoby
lepiej - ale nie wiem czy jest to możliwe tzn. czy ta "firmowa" antenka nie
ma przypadkiem umieszczonego w podstawie układu typu "konwerter" podającego
do karty w komputerze sygnał już "przerobiony". To bardzo komplikowałoby
wszelkie modyfikacje....

Oczywiście najlepiej by było gdyby się wypowiedział ktoś kto "miał coś
takiego w ręce" bo moje wywody oparte są tylko na danych teoretycznych
producentów. "Na logikę" biorąc jest mało prawdopodobne aby z karty typu
RadioLan za 1000 zł dało się "wycisnąć" osiągi podobne do profesjonalnych
radiolinii - kosztujących majątek :)))

Tomasz Hrycuniak
thserwis_at_box43.gnet.pl