Re: ALS100 - co to za karta muzyczna?

Autor: Zbyszek (zbyszek_at_gd.home.pl)
Data: Fri 02 Apr 1999 - 12:21:08 MET DST

liszaj napisał(a) w wiadomości: ...
>Witam
>Jeśli ktos sie spotkal z taka karta to prosze o pomoc.
>Jak nazywa sie firma (co to za skrot ALS)?
>Gdzie znajde do niej sterowniki?
>Dzieki za pomoc.
>liszaj_at_polbox.com

Mam kartę (Trump 32 AWE, ale można ją spotkać pod różnymi nazwami, np. VTech
Labs) opartą na tym chipie + wavetable na Crystalu. ALS100 jest (a raczej
był) o tyle ciekawy, że jest sprzętowo kompatybilny s SB16, ale pod Windą
nie ma to już praktycznie żadnego znaczenia. Ma funkcję "niby-surround",
dającą średnio ciekawe efekty (można wyłączyć). Mam z tą kartą dwa problemy,
ale zaznaczam, że prawdopodobnie wynikają one z konstrukcji karty, a nie
wady samego chipsetu:

1. Na początku i końcu wav'a często słychać "pyknięcie", co w niektórych
grach potrafi doprowadzić do szału.

2. Niepoprawnie sampluje w 44,1 kHz.

Podsumowując: nic specjalnego, ale da się wytrzymać :)
Firma to Avance Logic (www.avance.com), tam też znajdziesz drivery.