Przestańcie powielać te mity o asemblerze!

Autor: Pszemol (Pszemol_at_polbox.com)
Data: Thu 01 Apr 1999 - 19:12:56 MET DST

budziak <budziak_at_kki.net.pl> wrote in message
> XXX <artklim_at_zst.bytom.pl> wrote in message
> >
> Daj znac na programming lub asm
> - bo w c czy deplhi to sie nie napisze.

Ciekawe dlaczego jeszcze w Polsce panuje przekonanie,
że aplikacje do kuchenek mikrofalowych lub do odkurzaczy
to się pisze w asemblerze... Panowie, to już historia!
Nikt w Delphi takich rzeczy nie pisze ani w VBasicu,
ale C? Jak najbardziej! A nawet ostatnio C++!
Są kompilatory C nawet na procesory typu PIC! (znacie je?)
Przy obecnym postępie w produkcji procesorów, pamięci
ważniejsze stają się niezawodność kodu i czas po jakim
taką niezawodność się osiągnie niż szybkość kodu czy ilość
pamięci jaką zajmie w ROM/RAM. Użycie przejrzystego
C zamiast assemblera lub lepiej C++ i obiektowych metod
projektowania, symulacji i testowania (np. UML)
wpływa bardzo wyraźnie na czas designu i niezawodność
softwareu, który można testować na poziomie abstrakcji
odpowiednim do poziomu projektowania. Stosując zaawansowane
dziś już metody obiektowe i narzędzia wspomagające UML
można odpluskwiać kod na zasadzie "czy kuchenka mikrofalowa
ma teraz obracać talerzem w lewo czy prawo?" a nie jak za dawnych
czasów, gdy programy były pisane w asemblerze i debugowane
w asemblerze: "czy teraz mam skoczyć przy NZ czy Carry?"
Nie twórzcie sobie fałszywego mitu! Poza, wyjątkowymi
przypadkami (gdzie szybkość lub objętość kodu jest istotna
z dokładnością do jednego PUSH) asemblera się dziś "na
codzień" w popularnych, typowych zastosowaniach nie używa!
C/C++/Java - to sa języki do typowych aplikacji embedded!
Delphi, VBasic to środowiska do UI (front-end) oraz baz danych!
Pszemol