Re: Problem z dyskiem SCSI ST34501W

Autor: Pawel Niezabitowski (mfniezab_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Thu 01 Apr 1999 - 12:09:47 MET DST

"Bartosz ORLIŃSKI" wrote:
> [...]
> cieplejszy niż pracujący obok Caviar. Może założyć im jakiś dodatkowy
> wentylator? No ale poziom szumu wzrośnie wtedy drastycznie.

> W moim przypadku jest to kontroler również firmy ADAPTEC ale w postaci
> zitegrowanej i występuje on pod symbolem AIC-7880 PCI SCSI Controler. U
> Adapteca widzę, że drivery do niego znajdują się w grupie driverów do > AHA
> 29** więc myślę, że są to rzeczy zbliżone
> i rzeczony dysk chodza jak burza
> jak już pisałem mój raczej spaceruje a nie chadza
> u mnie dopięty jest na taśmie 50pin nagrywarka Yamaha (CRW 4260t) i > czytnik
Przydus transfer z czytnika, w mojej konfiguracji rzadko, bo
rzadko ale powodowalo to zwis (np. przy kopiowaniu duzych
plikow) przydusilem transfer o polowe i jest OK.
> Przy okazji dodam, że ta cała konfiguracja nie chciała za pierona > > ruszyć.

Ja mam wyjatkowo negatywne doswiadczenia z AOpenem (co
potwierdza zreszta, moj kolega, bedacy kierownikiem serwisu
kompow).

> [...]
> niestety problemy były takie, że jak podpinałem sam dysk to działa same
> czytniki na taśmie 50 to działają ale razem te na łączu SCSI-2 (50 pin) > i te
> na łączu WSCSI (68pin) ani ani.... Potem łączyłem wbrew logice i > >zdrowemu
> rozsądkowi i też nic a teraz mam to zrobione tak, że w biosie kontrolera
> SCSI jest terminowanie ustawione na Enable a na żadnym (!) z urządzeń
> podpiętych nie ma założonego terminatora - no i działa.
> Może ktoś już z tym coś wywalczył i ma inne rozwiązanie?
> Za wszelkie sugestie (nawet te najbardziej nieprawdopodobne) dziękuję.

Ja niczego nie terminowalem i dzialalo od razu, potem tylko
bylu klopoty z czytnikiem, ale rozwiazane jak opisalem
wyzej. Drzewiej jak bawilm sie AHA 1520 to trzeba bylo
terminowac.
Pawel Niezabitowski